سوء استفاده از اختیارات، خیانت و مستلزم برخورد قاطع است

استاندار خراسان رضوی گفت: هر کس در هر جایگاه، پست و مسئولیتی از ظرفیت‌ها، امکانات، اختیارات خود سوء استفاده کند خائن به ملت و نظام است و باید با او برخورد قاطع صورت گیرد.

علی رضا رشیدیان در گردهمایی توجیهی، تخصصی مسئولان حراست‌های تابعه استانداری خراسان رضوی افزود: مهمترین نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی همراهی و همگامی مردم با نظام و دولتمردان خود و رضایتمندی آنان است که امروز محور تمرکز اهداف شوم دشمن برای ضربه این نظام است.
وی با اشاره به تاکید بر اینکه در گزینش‌ها و بررسی افرادی برای استخدام و فعالیت در سیستم اداری در کنار همه مباحث مربوط به صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و تخصصی و غیره باید میزان عشق و علاقه آنان به خدمت به مردم و کشور که تا کنون کمتر بدان توجه شده، مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برای خدمت موثر باید فرد عاشق خدمت به مردم باشد،افزود: رئیس جمهوری هم تاکید کرد که یکی از شاخص‌های ارزیابی حرکت سازمان اداری میزان رضایت مردم از آن مجموعه است و از این رو باید تجدید نظر جدی در این موضوع، برخوردها، ارزیابی‌ها و تذکرها داشته باشیم.
وی با اشاره به راه اندازی میزهای خدمت در ادارات دولتی با هدف ارائه خدمات به مردم با حفظ کرامت وعزت آنان گفت: باید مسئولان حراست توجه داشته باشد که اگر میزان در انجام خدمات دستگاه، رضایتمندی مردم است باید میزهای خدمت با قوت و قدرت بتوانند انجام وظیفه کرده و امور ارباب رجوع را تسهیل نمایند.
رشیدیان عنوان کرد: در این میان باید ظرف شش ماه میز خدمت الکترونیکی در دستگاه‌ها فعال شود که تحولی در راستای شفافیت وسلامت نظام اداری و جلوگیری از شکل گیری امضاهای طلایی و سودجویی و سوئاستفاده برخی افراد در گوشه و کنار این سیستم از اختیارات و امکانات در اختیار، است.
وی خطاب به مدیران حراست‌ها گفت: از این رو شما باید به عنوان چشم‌های آگاه و بیدار نظام تلاش کنید این میزهای خدمت در چارچوب وظایف و ماموریت‌های خود در جای جای دستگاه‌ها و نهادها و..نظام شکل گیرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امروز در شرایطی که فشارهای اقتصادی و تحریم‌هایی که با هدف ایجاد شکاف بین ملت و نظام ما از سوی وزارت خزانه داری آمریکا هدایت و راهبری می‌شود باید به این موضوع توجه جدی داشت که یکی از مهمترین مباحثی که در اثر این تحریم‌ها و تنش و شوک وارده به جامعه اداری و اقتصادی ما وارد می‌شود، آن است که عده‌ای به سمت سوء استفاده از این شرایط می‌روند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *