کریمی قدوسی بالاخره قانع شد

روز یکشنبه وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوال کریمی قدوسی و دو تن از نمایندگان دیگر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفت. این سه نماینده پیش از این از وزیر اطلاعات پرسیده بودند که «علت همکاری و حمایت شما از ادمین‌ها و گروه‌های تلگرامی که در هتک حرمت حریم خانواده‌ها، فساد اخلاقی و اقدامات ضد امنیت ملی فعال بودند چیست؟».

جواب‌های وزیر اطلاعات توانست نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی را قانع کند، که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در رفتار با مدیران کانال‌های تلگرامی و مطبوعات بر اساس ملاحظات کارشناسی خود عمل می‌کند.

محمود علوی افزود: هر فرد، سازمان و دستگاهی بر اساس شاکله خود عمل کرده و بر اساس نظر کارشناسی و رویکردهایی که برای راهبردهای سازمان خود تنظیم کرده رفتار می‌کند.

وزیر اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در این چارچوب عمل کرده و در رفتار با مدیران کانال‌های تلگرامی و مطبوعات بر اساس ملاحظات کارشناسی خود عمل می‌کند.

علوی با بیان اینکه ده‌ها هزار کانال تلگرامی حکم واحدی ندارند، تصریح کرد: وزارت اطلاعات بر اساس رویکرد و گرایش خود و بر اساس امنیت ملی کشور تصمیم گیری و عمل می‌کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات با کانال‌هایی که فعالیت ضد دینی داشته و مطالبی را در این باره منتشر و بازنشر می‌کنند برخورد می‌کند، اظهار کرد: وزارت اطلاعات مدیران این کانال‌ها را شناسایی و آنها را احضار کرده و در جایی که این افراد ندانسته به این اقدامات مبادرت ورزیده‌اند از آن ها تعهد گرفته و به دست خود آن ها کانال‌ها را مسدود کرده و این افراد را به قوه قضائیه معرفی نمی‌کند لذا اگر این افراد دوباره فعالیت کنند با آن ها برخورد بازدارنده صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برخی کانال‌های ضد دین سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند، افزود: وزارت اطلاعات کانال‌های ضد دینی که با اتاق فکر محتوای ضد دینی تولید و بازنشر می‌کنند برخورد کرده و مدیران این کانال‌ها را شناسایی می‌کند و درباره این کانال‌ها دیگر بحث تذکر معنا ندارد و وزارت اطلاعات پرونده آنها را به دستگاه قضا واگذار می‌کند.

علوی با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات هزاران کانال، گروه را که با رویکرد امنیتی فعالیت کرده همانند سلطنت‌طلب‌ها، فرق نوظهور و منافقان تحت اشراف اطلاعاتی خود قرار داده است و با آنها برخورد می‌ کند، گفت: وزارت اطلاعات کانال‌های مستهجن، تروریستی و کودک آزاری را شناسایی کرده و نسبت به مسدود کردن آنها اقدام می‌کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: برخی کانال‌های تلگرامی در چارچوب نظام فعالیت کرده و مغایر با امنیت ملی و اصول اخلاقی اقدامی انجام نمی‌دهند و برای فعالیت احزاب مختلف تشکیل شده‌اند که رویکرد وزارت اطلاعات در خصوص این کانال‌ها بر اساس رهنمودهای رهبری، جذب حداکثر و دفع حداقلی بوده است.

علوی اظهار کرد: آنچه که در حوزه عملکرد وزارت اطلاعات سپاه پاسداران و قوه قضائیه در خصوص موضوع مذکور انجام شده بر اساس روند کارشناسی بوده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: امنیت رسانه‌ای حق همه اقشار مردم است. پیامبر (ص) فرمودند خیری در سرزمینی که شهروندانش احساس امنیت نکنند نخواهد بود؛ بر این اساس کشور برای رشد و بالندگی نیاز به امنیت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 تیم تروریستی که با برنامه از پیش تعیین شده وارد کشور شده بودند عملیاتشان خنثی شده است، گفت: در قوی‌ترین کشورها نیز امکان رخنه وجود دارد، بر این اساس اگر یک بار رخنه‌ای صورت گرفته نشان‌دهنده ضعف دستگاه اطلاعاتی نیست و نباید اقدامات دیگر را نادیده گرفت.

علوی تصریح کرد: امنیت فیزیکی، اقتصادی، روانی، رسانه‌ای، سیاسی، فرهنگی و … نیاز جامعه است و وزارت اطلاعات در این راستا تلاش می‌کند هر چند اختلاف دیدگاه بین دستگاه‌ها در این خصوص باشد اما مانع همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی نخواهد شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه کارشناسان وزارت اطلاعات در رابطه با محتوای کانال‌های مورد نظر سوال کنندگان به مسئله‌ای که جنبه ضد اخلاقی یا ضد امنیتی داشته باشد برخورد نکرده‌اند، گفت: البته برخی بر اساس نگاه جناحی مطالبی را منتشر کرده‌اند اما آیا وزارت اطلاعات باید بر اساس دیدگاه جناحی با آنها برخورد کند.

وی تاکید کرد: وقتی مشکلات با هشدار، تذکر و راهنمایی حل می‌شود چرا باید با مشت آهنین برخورد شود. باید در جهت ایجاد وحدت و انسجام حرکت کنیم که پرچمدار این موضوع مقام معظم رهبری هستند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *