خراسان رضوی مزبان ۴ المپیاد ورزش روستایی در سال ۹۷ است

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تنها استانی است که در سال ۹۷، چهار المپیاد ورزشی را در حوزه روستا‌ها برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا خوش باطن رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی در حاشیه نشست با روسای هیات‌های ورزشی شهرستان بردسکن گفت: هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی جزء هیأت‌های برتر کشور در برگزاری مسابقات و المپیاد ورزشی است.

وی از برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشی نونهالان استان در کشور به میزبانی 6 شهرستان استان خبرداد و افزود: خراسان رضوی تنها استان کشور است که در طول سال المپیاد ورزشی خانوادگی، نوجوانان، نونهالان و کلاسیک را برگزار می‌کند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی، 70 هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی راه اندازی شده است ادامه داد: بازی‌های بومی و محلی تنها رشته ورزشی است که بیشترین هیأت را در سطح شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها به خود اختصاص داده است و هیأت شهرستان بردسکن جزء هیأت‌های فعال در استان است.

خوش باطن گفت : تنها فدراسیونی که مجوز دارد به رشته‌های ورزشی 48 فدراسیون دیگر کشور وارد شود، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است.

وی افزود : هیأت روستایی و بازی‌های بومی و محلی در 3 بخش انابد، شهرآباد و مرکزی شهرستان بردسکن فعال می‌باشد و در طول سال فعالیت‌های چشمگیری دارد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی با بیان اینکه در استان یک دوره المپیاد ورزشی ویژه دهیاران برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح استان 2 هزار و 400 دهیار داریم، به دنبال برگزاری مسابقات انفرادی در میاندهیاران هر شهرستان هستیم که نفرات برتر آن به صورت منطقه‌ای و استان با یکدیگر به رقابت پردازند.

خوش باطن گفت : دهیارانی که دراین المپیاد ورزشی مقام کسب کنند، علاوه بر تجلیل آن‌ها، یکسری تجهیزات ورزشی هم به خانه ورزشروستای آن‌ها اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت و راه اندازی 128 خانه ورزش روستایی در استان، افزود: برای مجهز کردن و راه اندازی هر خانه ورزش روستایی، 5 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار لازم، آمادگی داریم که تا پایان امسال، 100 خانه ورزش روستایی دیگر در سطح شهرستان‌های استان راه اندازی کنیم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *