توانمند سازی ساکنان حاشیه شهر دنبال می شود

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توانمند سازی مناطق پیرامونی شهر و ساکنین آن توسط مدیریت شهری دنبال می شود.

محمدرضا حیدری اظهار کرد: باید به این باور برسیم که اصلاح جامعه و حرکت به سمت ثبات و پایداری متکی به خودمان است و رسیدن به آن نیازمند صبوری است. باید با همراهی، انسجام و صبوری مردم از این دوره هم عبور کنیم، همه کشور ها از این بحران ها داشته اند و ضرورت دارد همه ارکان و قوای سه گانه به سمت گشایش اجتماعی و سیاسی به منظور مقابله با حرکت هایی که برای تجزیه ایران و از بین بردن استقلال ایران برنامه ریزی می شوند حرکت کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت کشور ضرورت دارد همه نخبگان، مدیران و دلسوزان کشور گفتمانی جدید را طراحی کنند. همچنین ابهام زدایی از افکار عمومی نسبت به اطلاعات و داده هایی که دارد به جامعه تزریق می شود چراکه قطعا هنگامی که مردم اطلاعات دقیق در اختیارشان قرار گیرد و آگاهی کافی نسبت به مسائل داشته باشند، تصمیمات درست می گیرند و یاری گر دولت خواهند بود.

رییس شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: قطعا برای همه کسانی که به استقلال کشور وفادارند راهی جز مدارا وصبوری برای غلبه بر این فضا وجود ندارد. حضور، دخالت و ورود قدرت های بزرگ به مسائل کشور ها ارمغانی جز نابودی نداشته است.

حیدری تاکید کرد: ما شاهد عملکرد نظام آموزشی ایم  که پس گذشت سال ها زیاد با فارغ التحصیلان بیکاری مواجه هستیم که در فضا کنونی کشور کاری برای آن ها وجود ندارد و در مقابل نیازمند افرادی هستیم که مهارت دارند. البته امروز این شرایط فراهم شده است تا فارغ التحصیلان بعد از تحصیل به مهارت آموزی بپردازند.

وی افزود:با توجه به نام گذاری سال، لزوم توجه به حوزه مهارت آموزی می توانند یک متغییر بسیار مهم باشد.در حوزه مدیریت شهری نیز توانمند سازی مناطق پیرامونی شهر و ساکنین در نظر گرفته شده است. ایجاد کانون های آموزش مهارت در مناطق محروم و ظرفیت سازی برای فروش آن ها  با همکاری سازمان فنی و حرفه ای نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به روز ملی اهدا خون است تاکید کرد: ذخیره خوبی ما به ویژه در شهری مانند مشهد که زائر پذیر و گردشگر پذیر است کاهش یافته و از همه شهروندان تقاضا می کنیم  با حضور در پایگاه های اهدا خون در تامین این ماده حیاتی هموطنان خود را یاری کنند.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *