بهانه به دست سودجویان ندهیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: همه دستگاه های اجرایی باید جنگ اقتصادی را جدی بگیرند و از میدان دادن به افراد فرصت طلب که به دنبال نابسامانی، آشوب در جامعه هستند، ممانعت شود.

امیر مرتضوی روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تربت حیدریه افزود: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در بسیاری عرصه‌ها طرح مشخصی نداریم و برای هر رویدادی یک هفته یا چند روز مانده به آن و یا حتی در حین یک رخداد اقدام به تصمیم گیری و اجرای مصوبات می کنیم که این بی برنامگی بر مشکلات کشور افزوده است.

وی گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم در قانون نیز پیوست پیشگیرانه وجود ندارد و هرگاه اتفاقی در کشور رخ می دهد، نمی توانیم آسیب ها، فرصت ها و تهدیدات آن را نیز پیش بینی و یا با آن هدفمند و با برنامه برخورد کنیم.

مرتضوی افزود: ‘ بر این اساس هر زمان از نظم و امنیت سخن به میان می آید و به تبع آن هر کجا گرفتار نارضایتی ها و اختلال در امنیت شدیم، همه در آن سهیم هستند که البته سهم دستگاه ها و نهادها در آن متفاوت است. ‘

وی با بیان اینکه اولویت نخست امروز جامعه مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: جنگ اقتصادی که امروز دشمن به راه انداخته جدی است و چنانچه برای این جنگ آماده نباشیم و طرح های پیشگیرانه هدفمند، به موقع و اثر بخش نداشته باشیم، با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی همچنین گفت: همه نهادها و دستگاه های اجرایی باید این جنگ اقتصادی را جدی بگیرند و از میدان دادن به افراد سود جو و فرصت طلب که به دنبال نابسامانی، آشوب و اغتشاش در جامعه هستند پیش از آنکه اتفاقی رخ دهد، ممانعت شود.

وی با بیان اینکه برخی نهادها و دستگاه های متولی در هنگام یک رویداد فرصت سوزی می کنند و بار مسوولیت شان به شانه نهاد دیگری می افتد، افزود: اگر طرح و برنامه‌های پیشگیرانه دراز مدت، هدفمند و اثر بخش نداشته باشیم بی شک به مشکل خواهیم خورد و بنابراین هر نهاد و دستگاهی که مسئولیتی به آن واگذار شده که باید به نحو مطلوب آن را پیگیری و اجرا کند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *