باید اعتماد اجتماعی نسبت به حاکمیت و نظام را ارتقا دهیم

سرپرست سابق فرمانداری مشهد گفت: امروز تمام هم و غم ما این است که باید اعتماد اجتماعی نسبت به حاکمیت و نظام را ارتقا دهیم و این نیز با شعار و حرف ممکن نیست بلکه با عمل امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، حیدر خوش‌نیت در مراسم تکریم و معارفه معاون استاندار و فرماندار مشهد در اتاق بازرگانی، اظهار کرد: جناب نوروزیان در دوران مدیریت خود منشا خیر و اثر در مشهد و مدیری پاک، صادق، دلسوز، مردمی و شایسته بودند که در زمان تصدی خودشان در پست معاونت استانداری و فرمانداری مشهد تلاش‌های ارزشمندی کردند.

وی با بیان اینکه اولین و موثرترین تلاش ایشان تلاش در جهت حفظ جایگاه قانونی و حاکمیتی فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان مشهد بود، عنوان کرد: معمولا تمام فعالیت‌های مدیران شهرستانی زیر سایه اداره کل قرار می‌گیرد، همین بحث در فرمانداری مشهد نیز مطرح بود اما جناب نوروزیان با نقشه راه معین این را تفکیک و مشخص کردند.

خوش‌نیت افزود: غیر از وظایفی که مربوط به فرمانداری مشهد بود، ایشان با تمام محدویت‌های منابع انسانی، مالی و … پذیرفتند و شانه زیر بار مسئولیت دادند که این امر یک الگو قرار گرفت و به نوعی یک تحرک در بدنه مدیریتی فرمانداری مشهد ایجاد شد.

سرپرست سابق فرمانداری مشهد گفت: تلاش دیگر ایشان در جهت انسجام مدیریتی در شهرستان مشهد در درون و بیرون سازمان بود. مدیران شهرستانی می‌دانستند که مکانی وجود دارد که بتوانند مسایل خود را حل و فصل کنند، این مکان ورود پیدا می‌کند و پیگیر است تا موضوع یا اختلاف بین دستگاه‌ها حل شود. اختلاف بین دستگاه‌ها وجود داشت اما کسی نبود که پیگیر شود. این فضا را جناب نوروزیان ایجاد کردند.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم این مسیر را در این دو ماه و چند روز حفظ کنیم و تلاش کردیم تا این انسجام حفظ شود و مسائل شهرستان را در فرمانداری مشهد پیگیر بودیم. علیرغم همه محدودیت‌ها و سایه استانداری در حیطه ماموریتی اما با حضور جناب نوروزیان این مسیر تقویت می‌شود، اگرچه از جهتی بار ما را  سنگین‌تر می‌کند اما می‌دانیم که ما باید پیگیر مسایل مردم باشیم و این فرصت بسیار خوبی بود.

خوش‌نیت بیان کرد: یک مورد دیگر این بود که ما از نزدیک در کف محیط قرار بگیریم و مشکلات مردم را با تمام وجود درک و لمس کنیم. ارتباط موثر با مردم، نهادها و سازمان‌ها و بازدیدهای مستمر از موارد دیگر بود. بازدیدهای مستمر نه به منظور بازرسی بلکه به خاطر این بود که ما از نزدیک محدودیت‌ها، مشکلات و محرومیت‌های دستگاه‌ها و مشکلات مردم را متوجه شویم، به همین دلیل برنامه‌های منظم و مدونی را تدوین کردند.

سرپرست سابق فرمانداری مشهد خاطرنشان کرد: ما از جناب نوروزیان یاد گرفتیم که از پشت میزها مشکلات مردم را برنامه‌ریزی نکنیم بلکه به کف میدان و خیابان برویم، مشکلات را از نزدیک ببینیم و بعد تصمیم بگیریم نه اینکه آن‌ها را قبل از درک مشکلات با تئوری‌های خود و انبوه قوانینی که هر کدام شان نزول خاصی دارد گره بزنیم. نگاه جناب نوروزیان این بود که ما گره را باز کنیم نه گره بزنیم، ما گره باز کردن را آموختیم.

وی اضافه کرد: آقای نوروزیان دولت‌داری و فرمانداری را برای دستگاه‌ها و مردم تبیین کردند که مراجعات مردم به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرد زیرا مردم متوجه شدند که دستگاه متولی به عنوان نماینده دولت در شهرستان وجود دارد تا حقوق آن‌ها را پیگیری کند. در تمام این دوران این مسیر را ادامه دادیم که منجر به اعتماد بیشتر مردم به حاکمیت شد.

خوش‌نیت با اشاره به اینکه امروز تمام هم و غم ما این است که باید اعتماد اجتماعی نسبت به حاکمیت و نظام را ارتقا دهیم، تصریح کرد: این نیز با شعار و حرف ممکن نیست بلکه با عمل امکان‌پذیر است. بخش عمده‌ای از نارضایتی‌های اجتماعی به این برمی‌گردد که مردم متوجه نیستند ما داریم برای آن‌ها چه کاری انجام می‌دهیم زیرا با آن‌ها ارتباط نداریم. ارتباط با رسانه‌ها بسیار موثر است. ارتباط با رسانه‌ها شفاف‌سازی کرده و عملکرد ما را برای مردم روشن می‌کند.

سرپرست سابق فرمانداری مشهد گفت:  دغدغه دیگر ما، بحث ارتقای سرمایه اجتماعی نظام بود. امروز بیش از گذشته احتیاج به این امر داریم و راه ایجاد آن، ایجاد امید و اعتماد در مردم است. مردم باید با پوست و گوشت خود لمس کنند که چه اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار ارزشمند، افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات بود، عنوان کرد: انتخابات سال 96 یکی از انتخابات سالم، قانونی و شفاف مشهد از جهت محتوا بود، البته شاید در حوزه شکلی محدودیت‌هایی داشت. این سرمایه ارزشمندی برای همه ما بود که در انتخابات قانونی و سالم عمل کردیم. ما در حوزه انتخابات، عدالت انتخاباتی داشتیم به این منظور که مردم در تمام حوزه‌ها به راحتی شرکت کنند.

خوش‌نیت بیان کرد: شهر مشهد بیش از 3 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، نزدیک به 350 هزار اتباع بیگانه، محدودیت‌های زیاد و سالانه نزدیک به 30 میلیون زائر دارد، در نتیجه کار بسیار سنگین است و فردی که مسئولیت را در این شرایط می‌پذیرد، عاشق خدمت به نظام جمهوری اسلامی است. تمام موفقیت‌ها در فرمانداری مشهد نتیجه کار تیمی بود و همه ما به یک چیز فکر می‌کردیم و این بود که کار مردم را به چه شکلی می‌توانیم حل کنیم.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *