ارتباطات حرف اول و آخر را می‌زند

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: در فضای کنونی ارتباطات حرف اول و آخر را می‌زند و ما به ارتباط با رسانه اعتقاد و ایمان داریم.

عیرضا هوشنگ نژاد روز شنبه در بازدیدی که به مناسبت روز خبرنگار از دفتر صبح امروز به عمل آورد، افزود: هرکسی با رسانه و ارتباطات جمعی، ارتباط نداشته باشد به فلسفه وجودی اش ایراد وارد است چرا که اصحاب رسانه چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند که پیام آن‌ها می‌تواند راهنمای مردم و مسئولین باشد.

وی اضافه کرد: در مجموعه‌های خصوصی ارکان مختلف مثل هیئت مدیره، سهامداران و بدنه اجرایی تعریف می‌شود، ما در سازمان نمایشگاه رسانه را یکی از ارکان خود می‌دانیم.

هوشنگ نژاد با تاکید بر این که ما به شفافیت اعتقاد داریم، اضافه کرد: به ارتباط شفاف اعتقاد داریم. در فضای کنونی ارتباطات حرف اول و آخر را می‌زند. از سوی دیگر نمایشگاه یک رسالت ارتباطاتی دارد که اگر با اهالی رسانه نتواند تعامل برقرار کند، دچار مشکل می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح کرد: خوشبختانه روزنامه «صبح امروز» به عنوان تهنا رسانه خصوصی استان توانسته است، بدون تکلف، مخلصانه و بدون چشمداشتی در مسیر ارتباطی خود گام برداشته است و این رابطه بدون جانبداری از حزب و جناح خاصی بوده است که به جای منافع شخص یا گروه منافع شهر را در نظر گرفته است.

هوشنگ نژاد اضافه کرد: ما در عملکرد خود معتقدیم که باید روشن و شفاف و بدون تعارف کار کنیم. در فرصت کوتاهی که من توانسته ام اعتماد مدیریت شهری و شورای شهر را به دست آورم، اعلام کرده ایم که درهای نمایشگاه به روی همه باز است. مجموعه ما به عنوان یک نهاد اقتصادی هیچ گونه نگاه جناحی و سیاسی نباید داشته باشد. وظیفه ما جذب حداکثری است. ما کانونی برای توسعه اقتصادی و تجاری و بالا بردن حجم مراودات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته امیدواریم که اگر بتوانیم تعامل برون مرزی را گسترش دهیم با گسترش تعاملات اقتصادی فضا را برای تعاملات سیاسی هم باز کنیم. من اعتقاد دارم که توسعه اقتصادی می‌تواند به توسعه سیاسی منجر شود. برای مثال با همین کشورهای همسایه اگر تسهیل گری در مبادلات اقتصادی را در پیش بگیریم قطعا به دنبال آن روابط سیاسی و دیپلماتیک کشور هم گسترش پیدا می‌کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح کرد: تلاش برای برگزاری نمایشگاه‌ها در این کشورها به معنای ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر بین تجار دو کشور است تا مردم، تولیدکننده و مصرف کننده و در نهایت مسئولین دو کشور به هم نزدیکتر شوند.

وی اضافه کرد: در فضایی که ما توسط برخی کشورهای بزرگ تهدید و تحریم می‌شویم هر چقدر که تعامل با کشورهای منطقه و همسایه افزایش پیدا کند، مشکلات را راحت تر می‌توان حل کرد. البته در این میان به نقش رسانه‌ها نیز واقف هستیم، چرا که تثبیت این ارتباطات بسیار موثر است.

هوشنگ نژاد تصریح کرد: ارتقا خدمات و سرویس‌های پشتیبان در این جهت می‌تواند بسیار موثر باشد. در این راستا سعی کرده ایم که بدنه اجرایی و مدیریتی را توجیه و تغییرات لازم را در ساختار ایجاد کنیم. در این مسیر ناملایمات و سختی‌ها نباید ما را دلسرد کند و نه فقط برای ارتقا مجموعه بلکه نظام جمهوری اسلامی باید تلاش کنیم.

وی درباره تخریب‌هایی که در فضاهای مجازی رخ می‌دهد، گفت: من در این مدتی که مسئولیت را قبول کردم با موج‌هایی از تخریب مواجه شدم ولی می‌دانم که این‌ها طبیعی است. ما اعتقاد داریم که قطار حرکت کرده است و دارد رو به جلو حرکت می‌کند. حالا به این قطار در حال حرکت ممکن است عده‌ای از روی بچگی یا بی اطلاعی سنگ پرتاب کند و بگویند که حالا که دارد حرکت می‌کند، باید سهمی به ما بدهند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد اضافه کرد:این تخریب‌گران شاید حتی اقدامات خود را ناشی از تقوا معرفی کنند، البته ما هم در مجموع به این اتفاق مثبت نگاه می‌کنیم و می‌دانیم که این تخریب‌ها ما را قوی تر کند و ما باید عزم خود را جزم کنیم.

هوشنگ نژآد اضافه کرد: ما به مخالفان خود یک توصیه داریم و آن این که به مسائل واقعی بپردازند، وقتی که یک رسانه یا گروه به یک مساله غیرواقعی که از اساس کذب است، پرو بال بدهد و به دنبال آن ما تکذبیه‌ای را صادر کنیم. چه در صورتی که آن را منتشر بکند و چه نکند، حیثیت رسانه‎اش زیر سوال می‌رود. البته تاکید می‌کنم که ما سعی می‌کنیم که اصلا به شایعات بها ندهیم و به جای آن با رسانه‌های دارای شناسنامه و مراجع قانونی و رسمی کشور پاسخگو و در تعامل باشیم.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی همه باید به دنبال همکاری و انسجام باشند نه این که با تفرقه و تخریب به خود تحریمی دامن بزنند و سنگ اندازی کنند. باید دست از هجمه‌ها برداریم و ببینیم که برای سازندگی چه کارهایی می‌توان انجام داد. این که من بر علیه یک گروه بنویسم و آن‌ها بر علیه ما بنویسند غیر از فرسایشی کردن روال، هیچ نتیجه دیگری ندارد و سرمایه و انرژی را هدر می‌دهد. تنها هم افزایی می‌تواند به توسعه کشور کمک کند.

انتهای خبر/انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *