۷۷ درصد بازار کار استان در اختیار نیرو های ماهر است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده ۷۷ درصد بازار کار این استان در بخش های مختلف اقتصادی و خدماتی در اختیار نیرو های آموزش دیده و دارای مهارت است.

شکوه میرشاهی در این رابطه افزود: بر اساس این تحقیقات 85 درصد از زنان و 76 درصد از مردان دارای مهارت جذب بازار کار می شوند.

وی اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده، بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی این استان بیش از سایر نیروهای آماده اشتغال است که از مهترین دلایل آن نداشتن مهارت های مورد نیاز بازار کار است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار تحصیلکرده استان در افق سال 1400 باید به 52.5 درصد برسد که دسترسی به این رقم نیازمند برنامه ریزی برای ارائه آموزش مهارت های لازم به دانش آموختگان دانشگاه‌هاست. مراکز آموزش عالی باید از طریق دوره های کارآموزی و کارورزی به مهارت آموزی بپردازند.

وی اظهار کرد: هرچند طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار پارسال به دلیل محدودیت های قانون کار و بیمه تامین اجتماعی با مشکلاتی مواجه شد اما رئیس جمهوری با تفویض اختیار به استانداران و انجام اصلاحات در این طرح، مشکلات مزبور را رفع کرد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح ورود دانش آموختگان به محیط کار و کسب مهارتهای تجربی است که فرصت خوبی برای ورود به بازار کار ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با ابلاغ دولت در ابتدای سال جاری، شورای مهارت خراسان رضوی با دبیری اداره کل فنی و حرفه ای استان تشکیل شد که امید است با همکاری بخش خصوصی شرایط مناسبی برای آموزش مهارتهای شغلی به دانش آموختگان دانشگاهها فراهم شود.

براساس آمار پایان پاییز پارسال 203 هزار بیکار و 2 میلیون و 100 هزار شاغل در استان خراسان رضوی وجود دارد.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *