کسب مهارت یک ضرورت است

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه مشاغل خانگی در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یک نیاز اساسی مطرح می‌شود و تمام دولت‌ها باید به سرمایه‌گذاری در این بخش توجه ویژه داشته باشند. کسب مهارت در این حوزه نیز ضروری است.

به گزارش ایسنا، مهناز امامدادی روز سه شنبه در جریان سفر به تایباد و بازدید از پروژه‌های اشتغال‌زایی مشاغل خانگی این شهرستان افزود: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع دستی خانگی فراموش شده و جایگاه بانوان در اقتصاد خانواده، توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در بانوان دارد.

وی در ادامه افزود: کسب مهارت‌های لازم در اشتغال خانگی یک نیاز به‌شمار می‌رود و در این راستا مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشی می‌توانند در جهت ارائه آموزش‌های لازم برای بهره‌مندی بهتر از این‌گونه مشاغل موثر باشند.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر وابستگی کمتر به وام‌ها و سرمایه‌های دولتی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، بر فراهم کردن بسترهای لازم جهت ایجاد مشاغل خانگی و نیز کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خودکفایی در زمینه توسعه و پیشرفت و همچنین اهمیت نقش زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار تأکید بسیار شده است.

امامدادی تصریح کرد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از مشاغل خانگی امسال هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق این حوزه در سطح کشور تخصیص یافته است.

وی افزود: نیاز کم به منابع مالی، مزایای فراوان مشاغل خانگی و نقش سازنده آن‌ها در اشتغال و توسعه اقتصادی موجب شده تا این بخش در کشور ما نیز مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک سیاست مثبت در حوزه اشتغال تلقی شود.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اهمیت مشاغل خانگی گفت: این‌گونه مشاغل فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تامین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگتر، بهره وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی، افزایش اعتماد به نقس اعضای خانواده، انتقال دانش بومی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای فراگیری دانش تولید جهت اشتغالزایی است.

این مقام مسول با تأکید بر کیفیت مطلوب در تولیدات داخلی جهت جذب بازار فروش بیان کرد: استانداردسازی مورد نظر به معنای حداقل بازارپذیری مطرح است و فعالیت محصول باید بگونه‌ای باشد که در بازار بتواند به خوبی به فروش برسد.

وی همچنین به نحوه پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: میزان پرداخت تسهیلات برای مشاغل پشتیبان تا سقف یک میلیارد ریال و برای مشاغل مستقل 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

امامدادی اظهار کرد: شبکه سازی، تیم سازی و بازارشناسی از مهمترین برنامه‌ها در جهت رونق بازار مشاغل خانگی است که هم اینک در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و آذربایجان غربی در حال اجرا است.

گفتنی است در سال گذشته 12 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مشاغل خانگی در رشته‌های فرت بافی، خیاطی و قالیبافی به متقاضیان در شهرستان تایباد پرداخت شد که از این مبلغ 80 درصد آن جذب و برای 260 نفر اشتغال ایجاد شد.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *