ولایتی: ملت ایران دولت را حمایت می کند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: امروز شاهد تحریم جمهوری اسلامی ایران توسط یک فرد عربده جو و عهد شکن هستیم اما ملت ایران دولت را در برابر تحریمها حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه در مراسم اهدا مدالهای تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی به موزه آستان قدس رضوی در مشهد افزود: آمریکاییها فکر می کنند ملت ایران تسلیم خواهند شد اما دیری نمی پاید که ملت ما از این سد هم عبور می کند و دیگران را به شگفتی وامی دارد.

وی ادامه داد: بی تردید ایران قدرت نخست منطقه است که توانسته دست آمریکا و متحدانش را از منطقه با مدد محور مقاومت کوتاه کند. رئیس جمهور آمریکا بداند ملت ایران در برابر یاوه گوییهایش ایستاده و اتفاق کلمه ای که در کشور ما بوجود آمده بشارت دهنده موفقیتها در آینده است.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه همچنین گفت: امروز دو ‌محور بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی، انقلابی و پیشبرد علم مد نظر مدیران دانشگاه آزاد است. یکی از مصادیق پیشرفت در علم تولید هوش مصنوعی است که از این موفقیت می توان برای رشد در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریمها و تهدیدهای بین المللی استفاده کرد.

وی افزود: تولیدات علمی ایران طی 40 سال گذشته 70 برابر شده و تعداد دانشجویان به پنج میلیون نفر رسیده است. این نشانگر علم دوستی ملت ایران می باشد که پس از ظهور اسلام این مهم بروز بیشتری داشت و حاصل آن ظهور علمایی در جای جای کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از نکات مهمی که دشمن از ابتدای انقلاب در آن می دمید مساله تبلیغ و تلقین ناکارآمدی انقلاب است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: با علم و فناوری می توان کشور را پیش برد چنانچه در هشت سال دفاع مقدس به موفقیتهای مختلف از جمله در حوزه هوا و فضا دست یافتیم.

وی ادامه داد: دانش و توانمندی خود را مقابل چشم بسیاری از دانشگاههای دنیا به نمایش گذاشتید که نشانگر توانمندی این کشور و وعده صدق مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری است که می فرمایند ‘ما می توانیم.'

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: تلاش و برنامه ریزی دقیق منجر به رسیدن جوانان ما به این مقامهای جهانی شد و از طرف دیگر این دانشجویان توسل خود به ائمه اطهار(ع) را به نمایش گذاشتند.

دکتر فرهاد رهبر افزود: اگر دو بال علم و ایمان نبود این جوانان نمی توانستند به قله های موفقیت و ترقی دست پیدا کنند. جوانان ما در رقابت با دانشگاههای برتر جهان که بودجه ها و امکاناتی به مراتب بیشتر داشتند ‘ما توانستیم' را به نمایش گذاشتند. اگر این چنین روحیه ای در جمهوری اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد پس می توان به مشکلات و مسائل جامعه پرداخت و آنان را رفع کرد چنانکه مطابق بیانات مقام معظم رهبری این موفقیتها می تواند منجر به تولید علم، ایجاد ثروت و اشتغال شود و به داد مردم برسد.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *