مناسب‌سازی بوستان‌های بزرگ مشهد برای معلولان

مشاور شهردار مشهد مقدس در امور شهروندان معلول گفت: مناسب‌سازی بوستان‌های بزرگ و سالن‌های ورزشی و معابر شهری برای شهروندان دارای معلولیت در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

فرشته تنهایی با بیان این مطلب اظهار داشت: چهارمین هم‌اندیشی مدیران شهری و افراد دارای معلولیت در شهرداری منطقه سه مشهد برگزار شد.

وی افزود: در این نشست با حضور معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، معاونین شهرداری منطقه سه، مسئولین سازمان اتوبوسرانی، کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی به گفتگو با حاضرین که از تشکل‌های غیر دولتی افراد دارای معلولیت تا مدیران و مشاوران مدارس سازمان استثنائی بودند، پرداختیم.

تنهایی تصریح کرد: به افراد دارای معلولیت در این جلسه نوید داده شد که موضوعات مطرح شده از سوی حاضرین در دست اقدام است اما فرآیند اجرایی شدن امور و دیده شدن اثرات آنها مستلزم صرف زمان است که بتدریج اتفاقات خوب در شهر مشهد شهر همگان خواهد افتاد.

وی خاطرنشان ساخت: تشکیل کارگروه شهریاران در شهرداری مناطق، برگزاری جلسات آموزشی مهارت‌های زندگی در فرهنگسراها، آشنایی با حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت و ترغیب دیگر شهروندان به رعایت آن، برگزاری تورهای یک روزه آموزشی تفریحی برای افراد دارای معلولیت با حضور همسالان بدون معلولیت آنان و برگزاری جلسات آموزش تاب‌آوری برای خانواده‌ها و اجرای تئاتر با موضوع حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت توسط آنان از جمله موارد در دست اقدام از سوی شهرداری مشهد برای شهروندان دارای معلولیت است.

مشاور شهردار مشهد مقدس در امور شهروندان معلول اذعان داشت: در حال حاضر تعدادی از فروشگاه‌های شهر ما مجهز به ویلچر برای استفاده افراد کم‌توان جسمی شده است. همچنین اتوبوس‌های کف‌کوتاه دارای سطح شیب‌دار برای افراد دارای معلولیت به ناوگان حمل و نقل اضافه شده و ون‌های مناسب‌سازی شده که در مرحله آزمایش و بررسی نهایی است نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خواهد پیوست.

تنهایی گفت: با مناسب‌سازی بوستان‌های بزرگ و سالن‌های ورزشی و معابر شهری، اصل دسترسی‌پذیری تحقق یافته و مشهد شهر همگان خواهد شد.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *