قوانین مخل تولید، متوقف و معلق می‌شوند

استاندار خراسان رضوی گفت: در جلسه سران سه قوه قوانین ودستورالعمل هایی که مخل تولید بوده و با شرایط کنونی همخوانی ندارد، متوقف و معلق می‌شود.
علی رضا رشیدیان عصر پنج شنبه در چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری و اعتماد معظم له به دولت و توانمندی کشور برای عبور از مشکلات افزود: به طور قطع با هم افزایی و استفاده از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی و همراهی دولت از این چالش ها با موفقیت عبور می‌کنیم.

وی اظهار کرد : در این میان باید مدیران اجرایی در راستای مدیریت این شرایط و حرکت به سمت رفع مشکلات تحرک و تلاش مضاعف داشته باشند.
وی عنوان کرد : در راستا مدیریت این شرایط و حفظ تولید و اشتغال در جلسه سران سه قوه نیز مقرر شد قوانین و دستورالعمل هایی که مخل تولید بوده و با شرایط کنونی همخوانی ندارد، متوقف و معلق شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در دیدار اخیر با استانداران 5 استان و 5 کلانشهر کشور مبنی بر همکاری بیشتر بانک مرکزی در بازار ثانویه به منظور تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی گفت: به تاکید رئیس جمهوری برای آن دسته از مواد اولیه که تولیدات آن در کشور توسط واحدهایی که به نوعی به دستگاه های دولتی مرتبط می‌شود، نسبت به هر گونه افزایش قیمتی به نفع تولید کنندگان جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد: در حوزه تامین ارز مواد اولیه‌‌ای که نیاز به واردات دارد نیز این اختیار به استان ها تفویض شده که در کوتاه ترین زمان ممکن موضوع را مدیریت و ساماندهی کنند.
وی با مقایسه سه ماهه امسال نسبت به همین زمان در سال 96 گفت : علی رغم مشکلات ایجاد شده در بازار ارز طی سه ماهه امسال شاهد افزایش 35 درصدی صادرات هستیم.
وی گفت : با مدیریتی که در حوزه بازار انجام شد طی یک ماه اخیر روند افزایش قیمت ها کالاها مهار و 13 قلم کالای اساسی در مقایسه با کشور روند کاهشی داشته است.
رشیدیان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نیز عنوان کرد:سهم استان از محل این منابع 427.6 میلیارد تومان است که تا کنون262 میلیارد تومان ابلاغ و 1038 طرح به ارزش حدود 103 میلیارد تومان تعیین تکلیف شده که انتظار می‌رود بالغ بر 2 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد نماید.
وی از بخش خصوصی خواست : برای جذب 100 درصدی تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در حوزه های مختلف برنامه ریزی کنند.
وی تاکید کرد: این منابع با توجه به نرخ سود مناسبی که بین 4 تا 10 درصد برای مناطق محروم و روستایی و مرزی متفاوت است، سقف و محدودیتی ندارد.
وی در ادامه با اشاره به روند افزایش گرمای هوا و قطع برق در برخی مناطق استان گفت: هر چند با مدیریت انجام شده قطعی برق در استان در مقایسه با کشور بسیار اندک بوده و به حداقل زمان ممکن رسیده اما باید به منظور جلوگیری از وارد کردن ضرر و زیان به واحدهای تولیدی بزرگ موضوع قطع برق قبل از اقدام ، به آنها اطلاع رسانی شود.
رشیدیان در ادامه با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: انتظار می‌رود، پروژه‌ها و طرح‎‌های قابل افتتاح بخش خصوصی برای برنامه ریزی مطلوب تر به استانداری منعکس شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *