عمل جراحی ترمیمی بر روی زانو با استفاده از هیپنوتیزم

سومین عمل جراحی ترمیم آرتروسکوپیک رباط زانو با استفاده از بی دردی هیپنوتیزمی با موفقیت در بیمارستان امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

القای هیپنوتیزم توسط دکتر مهدی فتحی دانشیار بیهوشی و انجام جراحی توسط دکتر امیر شهریار آریامنش دانشیار اورتوپدی انجام شد.

دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه عمل جراحی ACL با القای هیپنوتیزم بدون استفاده از داروهای بی حسی یا بیهوشی انجام شد اظهار داشت: این عمل برای سومین نوبت در دنیا انجام شد و دو مورد قبلی نیز در همین بیمارستان انجام شده است.

مهدی فتحی خاطر نشان کرد: بیمار آقای سی ساله  درتمام مدت عمل که حدود یکساعت و نیم طول کشید تحت القای تصاویر هیپنوتیزمی و انفکاک ذهنی از اتاق عمل قرار داشت و در تمام مدت قادر به تمام با سرویس درمانی بود.

رییس انجمن علمی هیپنوتیزم ایران تصریح کرد: پایش‌های نوار مغزی بیمار نیز موید هشیاری جهت یافته بیمار بود و تراسه نوارقلب نیز هیچ علامتی حاکی از افزایش ضربان قلب ناشی از درد را نشان نمی داد که موید بی دردی رضایت بخش بیمار بود؛ جراح و بیمار نیز رضایت کامل خود از فرایند را ابراز داشته اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب جراحی‌های هیپنوتیزمی در آسیا و منطقه به شمار می‌رود. همچنین بیش‌ترین تحقیقات هیپنوتیزمی در بالین در این دانشگاه انجام شده است. وتاکنون میزبان بیش از صدوبیست اندیشمند هیپنوتیزمی اروپایی و آسیایی و چهارهزار علاقمند داخلی در قالب پنج کنگره بین المللی بوده است.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *