سفیر به پایگاه بیست و هشتم رسید

به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی محمد امین جنیدی جعفری، سفیر ترویج فرهنگ اهدای خون با شعار روز جهانی اهدا کنندگان ” من هستم … مرا هزار امید است …. و هر هزار تویی ” بعد از طی 34398 کیلومتر به مشهد الرضا (ع) رسید.

محمد امین جنیدی جعفری، که در انتقال خون خراسان رضوی مورد استقبال دکتر رضائیان ، دکتر حسنی و دیگر مسئولین و کارکنان این پایگاه قرار گرفته بود ، هدف خود از این سفر را ارج نهادن به ایثار، انفاق و ترویج فرهنگ اهدای خون در بین مردم ذکر کرد.

وی روز چهارشنبه با حضور در پایگاه اهدای خون امام رضا علیه السلام گفت: به عنوان سفیر ترویج فرهنگ اهدای خون سفر خود را از سال 1390آغاز کردم و سپس به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سنندج، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، یاسوج، شیراز، اصفهان، اراک، قم، سمنان، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، قزوین، کرج رفته ام و اینک در خراسان رضوی و در نهایت تهران به خواهم رفت.

حمیدرضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون استان هم در پیامی این حرکت را به فال نیک گرفت و اعلام کرد همانطور که همه کارکنان انتقال خون کشور و استان با تلاش مضاعف در التیام بخشی به درد بیماران از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی کنند این گونه حرکت ها موجبات دلگرمی کارکنان سازمان انتقال خون را فراهم می کند .

در ادامه سفیر فرهنگ اهدای خون  افزود: این اقدام به نوبه خود انگیزه ای برای فعالیت و پویایی دیگر مردم فراهم می کند، چرا که بسیاری از این افراد به دلیل ناآگاهی از این عمل انسان دوستانه در آن مشارکت نمی کنند.

وی تصریح کرد: این شعار نشان دهنده افرادی است که خون خود را به بیماران می‌بخشند و داوطلبانه برای نجات زندگی دیگران به مرکز انتقال خون قدم می‌گذارند و بدون هیچگونه چشم داشتی با ارزش‌ترین مایه جان خود را به دیگران هدیه می‌دهند.

وی با بیان سفیر ترویج اهدای خون و نوعدوستی با بیان اینکه بشر در طول تاریخ اسیر جنگ‌های خانمان سوز، بلایای طبیعی، حوادث و در معرض آسیب‌های جدی ناشی از بیماری‌های گوناگون بوده است، افزود: با پیشرفت علم و فناوری اگر چه از تاثیرات و پیامدهای این مسائل کاسته شده اما نیاز به خون سالم همچنان اولویت خود را حفظ کرده لذا هیچ جایگزین مناسبی برای خون انسان کشف نشده و بنده به عنوان سفیر ترویج اهدای خون از مردم سراسر کشور خواستارم برای اهدای خون سالم به نیازمندان تلاش کنند.

وی مهم‌ترین اهداف ایرانگردی خود را ترویج فرهنگ اهدای خون و نوع‌دوستی، ایثار، بخشش و فداکاری دانست و اضافه کرد: اهدای خون در کنار نجات زندگی دیگر افراد جامعه باعث افزایش سلامتی و طول عمر انسان می‌شود و قطعاً طراوت زندگی فرد را بیشتر می‌کند.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *