زیرساخت مسابقات جام‌جهانی کشتی در مشهد آماده است

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: زیرساخت‌ها برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی آزاد در مشهد آماده است. می‌توان این رقابت‌ها را در سالن شهید بهشتی این شهر برگزار کرد. مشهد هم به لحاظ زیرساخت ورزش کشتی و هم از نظر زیرساخت‌های اقامتی امکانات لازم را دارد.

به گزارش ایرنا، رسول خادم عصر سه ‌شنبه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد در خصوص میزبانی جام جهانی کشتی، افزود: هشت کشور برتر این رشته و هر کدام حداکثر با دو تیم می‌توانند در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد شرکت ‌کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی 2019 گفت: نماینده فدراسیون جهانی کشتی برای بازدید زیر ساخت‌ها باید بیاید و در کنار آن هم مذاکره برای زمان دقیق رقابت‌ها انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: موافقت اولیه فدراسیون جهانی برای میزبانی مشهد در جام جهانی کشتی 2019 گرفته شده و امیدواریم مسائل سیاسی این میزبانی را تحت تاثیر قرار ندهد. آمریکا مبدع برگزاری جام جهانی کشتی است. سال‌هاست که در ارتباط با میزبانی این رقابت‌ها فعالیت می‌کند و امیدواریم در مانع میزبانی مشهد نشود.

وی ادامه داد: برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی به خصوص در شرایط حساس سیاسی اجتماعی کنونی و حضور ستاره‌های مطرح این رشته در ایران تاثیر فراوانی دارد. خراسان از پایگاه‌های کشتی خیز و جزیی از فرهنگ کشتی کشور است.

 جام جهانی کشتی در نشاط اجتماعی موثر است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در عرصه ورزش‌های مختلف به صورت جدی وارد شده و حمایت می‌کنند.

کوروش صبوریان افزود: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی به نشاط اجتماعی کمک و در کنار آن ظرفیت‌های مشهد را به دنیا معرفی می‌کند. همچنین کلاس درسی برای عوامل اجرایی و دست‌ اندرکاران ورزش است. از همه ظرفیت‌های موجود استان برای برگزاری مناسب این رقابت‌ها استفاده خواهیم کرد.

 برگزاری رقابت‌ها مشترک است

شهردار مشهد هم گفت: چندی پیش با توجه به امکانات شهر مشهد موضوع میزبانی رقابت‌های کشتی جام جهانی 2019 مطرح شد که ما استقبال کردیم.

قاسم تقی‌زاده خامسی افزود: این رقابت‌ها به صورت مشترک با همکاری فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

 رقابت‌های جهانی در میل به ورزش موثر است

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی هم گفت: برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در جذب استعدادهای نونهال، نوجوان و جوان و بازگرداندن کشتی به خانواده‌ها تاثیر فراوان دارد.

مسعود ریاضی ادامه داد: توجه ویژه به کشتی‌ گیران بزرگسال، برطرف کردن ایرادات فنی آنها و آماده کردن جهت مسابقات جهانی و افزایش شانس قرار گرفتن آنها در ترکیب تیم ملی از دیگر مزایای رقابت‌های جهانی برای کشتی گیران خراسانی است.

وی افزود: این رقابت‌ها در سازماندهی مدیریتی، فنی و حضور حامیان مالی در ورزش خراسان رضوی نیز اثر مفید دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *