افتتاح خانه ووشو خراسان رضوی در بهمن‌ماه

رئیس فدراسیون ووشو از افتتاح خانه ووشو استان در آینده نزدیک و همزمان با مسابقات گرامیداشت دهه فجر در مشهد خبر داد.

مهدی علی‌نژاد در نشستی در خصوص حضورش در مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته با مدیرکل ورزش و جوانان استان برای برگزاری مسابقات رده‌های پایه صحبت‌های لازم را انجام داده‌بودیم، برای نهایی کردن این موضوع به مشهد سفر کردم.

 

تاکید بر فعالیت در بخش پایه

وی اضافه کرد: این مسابقات به مناسبت دهه فجر در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، قطعا اگر بخواهیم پیشرفتی در رشته ووشو داشته باشیم باید در بخش پایه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

علی‌نژاد تصریح کرد: همزمان با برگزاری این مسابقات، خانه ووشو استان خراسان رضوی را افتتاح خواهیم‌کرد.

رئیس فدراسیون ووشو خاطرنشان کرد: هیات ووشو استان خراسان رضوی در چهار سال گذشته،عملکرد خوبی داشته وهمواره جایگاه خوبی در کشور دارد. خوشبختانه در طول این مدت ملی‌پوشان زیادی از خراسان رضوی در تیم ملی حضور داشته‌‌اند.

وی ادامه داد: در مسابقات جهانی کازان روسیه در سال2017 امیدوارم شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران خراسانی باشیم.

علی‌نژاد درخصوص شرایط  تیم ملی ووشو عنوان کرد: خوشبختانه همواره  مقام نایب قهرمانی جهان را به دست آورده‌ایم و امیدوارهستیم در مسابقات جام‌جهانی 2018برزیل این سکو را تکرار کنیم، قطعا کشور چین رقیب قدرتمندی برای تیم ایران است.

رییس فدراسیون ووشو گفت: در فدراسیون جهانی کشور ایران جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد و خوشبختانه در تصمیماتی که فدراسیون جهانی اتخاذ می‌کند، تاثیرگذاریم.

 

مربیان ایرانی به چینی‌ها کمک می‌کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر در تالو و ساندا دربخش بانوان از مربیان چینی استفاده‌ می‌کنیم ودرتیم ملی بزرگسالان آقایان در بخش ساندا هدایت تیم برعهده اجاقی است که تلاش زیادی برای ورزشکاران ایران در مسابقات مختلف انجام داده‌است، ولی در بخش تالوی آقایان، سرمربی تیم ملی برعهده مربیان چینی است که در کنارمربی چینی، مربیان ایرانی کمک می‌کنند.

علی نژاد درخصوص حضور ورزشکاران فعال در این رشته در سطح کشور گفت: هم اکنون در کل کشور ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر ووشوکار به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و این ووشو کاران بیمه‌ شدند.

وی درخصوص استعدادیابی فدراسیون ووشو عنوان کرد: نگاه ویژه ای به امر استعدادیابی داریم ودر7،8 سال گذشته بحث استعدایابی را انجام داده‌ایم و به طور قطع برنامه ویژه‌ای برای رشد و پرورش ورزشکاران جوان در این رشته ورزشی داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درخصوص برگزاری مسابقات ووشو در بخش پایه گفت: به طور قطع میزبانی مشهد می‌تواند از لحاظ ورزشی و هم فرهنگی به ورزشکاران کمک کند و امیدوارم بتوانیم میزبانی خوبی از این رقابت‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: با حضور رئیس فدراسیون در بهمن ماه خانه ووشو را افتتاح خواهیم کرد، درحال حاضر این مجموعه درحال تکمیل شدن است و قطعا درآینده می‌تواند کمک زیادی به رشته ووشو در سطح استان خراسان رضوی انجام دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *