رشد جمعیت و کاهش منابع آبی عامل افزایش مصرف

مدیرعامل آب و فاضلاب روستائی خراسان رضوی رشد جمعیت و همچنین کاهش منابع آبی را عامل افزایش مصرف دانست.

محمد دانشگر در دیدار با فرماندار کاشمر اظهار کرد: اصلاح شبکه‌های آب روستائی، ساخت مجتمع‌های آبرسانی و مخازن ذخیره‌سازی از اقدامات مهم و تاثیر گذاری بوده که با استفاده از اعتبارات دولتی به ویژه صندوق توسعه ملی و مشارکت روستائیان و دهیاران در سطح استان در حوزه تامین آب شرب روستائیان صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی چندین پروژه مهم و ارزنده در سطح بخش کوهسرخ برای تامین آب شرب سالم روستائیان این منطقه اجرا شده است، بیان کرد: رشد جمعیت و همچنین کاهش منابع آبی موجب افزایش مصرف شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستائی خراسان رضوی ادامه داد: تلاش براین بوده تا بتوانیم با مدیریت مصرف و اصلاح شبکه‌های فرسوده روستائی با پدیده کم آبی مواجه نگردیم.

دانشگر با اشاره به اینکه با مشترکین و افرادی که مبادرت به استفاده از آب شرب در مصارف غیر خانگی می‌نمایند برخورد جدی گردیده است،  افزود: در حال حاضر 2500 روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستائی خراسان رضوی تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستائیان را از اولویت‌های اصلی دانست و افزود: در این خصوص با تفا هم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت ودرمان شهرستان‌ها صورت گرفته مواد لازم جهت کلر زنی و تامین آب شرب سالم برای روستاهای غیر تحت پوشش تامین می‌گردد.

وی با بیان اینکه با این گونه اقدامات در تلاش هستیم تا از آسیب‌ها و مشکلات بهداشتی در جلوگیری نمایئم، بیان کرد: آمادگی داریم با مشارکت دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و اهالی روستاها نسبت به اتصال باقی مانده روستاها به شبکه آب شرب اقدام نمائیم.

دانشگر عنوان کرد: اجرای پروژه اتصال روستای خرو از توابع بخش کوهسرخ به شبکه آب و فاضلاب روستایی در اعتبارات سال 97 پیش بینی شده است.

ضرورت نوسازی شبکه‌های کهنه و فرسوده

در ادامه فرماندار کاشمر با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توسط دولت در سال‌های اخیر جهت تامین آب روستایی از محل صندوق توسعه ملی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با اقدامات انجام شده شاهد بهبود کیفیت و اصلاح شبکه های آب شرب روستاها هستیم.

محمدعلی نبی‌پور با اشاره به اینکه در بخش آب شرب روستایی شهرستان در دو بخش مرکزی و کوهسرخ شاهد مشکلات کمتری هستیم، افزود: با توجه به اینکه هنوز در بخش کوهسرخ سه روستا خارج از شبکه آب شرب روستائی هستند باید با برنامه ریزی و پیش بینی اعتبارات لازم و با همکاری دهیاری و اهالی این روستاها در جهت اتصال به شبکه آب روستائی اقدام نمائیم.

با اعلام اینکه با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی صرفه جویی آب برای جلوگیری از بحران‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: باید با همکاری وت عامل بین دهیاری‌ها و بخشداری‌ها با برنامه ریزی نسبت به اصلاح و نوسازی شبکه‌های کهنه و فرسوده اقدام شود.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *