«ثامن» از پایگاه‌‌های برتر اهدای خون در کشور است

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه اهدای خون ثامن یکی از بهترین پایگاه‌های استاندارد اهدای خون در کشور است.

حمیدرضا اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت پایگاه اهدای خون «ثامن» در مشهد، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامناسب پایگاه سابق اهدای خون در اطراف حرم مطهر رضوی از حدود 3سال تصمیم گرفتیم که بهترین راه در تأسیس پایگاه جدید در اطراف حرم مطهر است.

وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری با آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از برنامه‌ریزی‌های فراوان و سه بار جابه‌جایی محل، سرانجام توانستیم زمینی را در مجاورت حرم مطهر رضوی بگیریم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساخت آن را به عهده گرفت.

مدیرکل انتقال‌خون خراسان‌رضوی با بیان اینکه «پایگاه اهدای خون ثامن یکی از بهترین پایگاه‌های استاندارد اهدای خون در کشور است»، تصریح کرد: این پایگاه 16 تخت دارد که 4 تخت آن ویژه بانوان و 12 تخت آن ویژه آقایان است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و به دلیل این که بسیاری از مردم از محل پایگاه جدید انتقال خون حرم مطهر رضوی اطلاع ندارد مراجعات به این پایگاه محدود است. همچنین با توجه به محدودیت پرسنل این پایگاه تنها در یک شیفت کاری فعال است، اما در صددیم با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی نیروها را افزایش داده و  پایگاه را به صورت شبانه‌روزی فعال کنیم.

پایگاه اهدای خون ثامن در ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ورودی حرم مطهر رضوی واقع بوده و در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:45 تا 12:45 و در روز پنج‌شنبه از ساعت 7:45 تا 12:15 فعال خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *