توجه به حاشیه مشهد در کاهش آمار آسیب های اجتماعی موثر است

معاون اداری و مالی فرماندای مشهد گفت: توجه به حاشیه مشهد و برنامه ریزی برای حل مشکلات این مناطق در کاهش آمار آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است.

امان الله خدمتگزار ظهر شنبه در جلسه توانمند سازی حاشیه مشهد اظهار کرد: توجه به حاشیه مشهد و برنامه ریزی صحیح جهت حل مسائل و مشکلات این مناطق در کاهش آمار آسیب های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود:بعضی دستگاه های اجرایی عضو کمیته با عملکرد ضعیف و نامناسب زمینه بروز نارضایتی و آسیب های اجتماعی را فراهم می آورند لذا باید با ایجاد تعامل و همکاری بین بخشی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و منابع تخصیصی در زمینه های مختلف بویژه در حوزه اشتغال شرایط بهتری را برای ساکنان این مناطق فراهم کنیم.

معاون فرماندار مشهد ادامه داد: آماده همکاری و همیاری با بسیج سازندگی در برپایی بازارچه های عرضه مستقیم محصولات تولید کنندگان از طریق مصوبات کارگروه ماده ۱۶  هستیم و  آگاهی سازی و اطلاع رسانی لازم در خصوص فرآیند اعطای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان باید  از طریق دبیرخانه کارگروه اشتغال و مراکز آموزش فنی و حرفه ای صورت پذیرد.

وی گفت:اقدامات بسیج سازندگی  در مناطق حاشیه  مشهد مبنی بر ساماندهی و خرید  و در اختیارگذاشتن  ۸۰۰ دستگاه چرخ خیاطی و ۲۰۰ دار قالی به زنان سرپرست خانوار در قالب ۷ کارگاه با

مدیریت کارآفرینان توانمند و آشنا به بازار و همچنین ارائه آموزش های تخصصی به ۲۳۰ نفر در حوزه تولیدات و مصنوعات چرمی که در جلسه مطرح شد که از محل اعتبارات محرومیت زدایی پرداخت خواهد شد.

خدمتگذار تصریح کرد: پرداخت ۵۵۰میلیون تومان وام خود اشتغالی از منابع داخلی و سپرده های در گردش حساب بسیج سازندگی و برگزاری ۸ نمایشگاه سوغات محور جهت حمایت از محصولات مشاغل خانگی از دیگر اقدامات  در دست اجرای بسیج سازندگی است.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در مناطق پیرامونی شهر و استفاده از پتانسیل های روزبازار و شب بازارهای شهرداری در راستای اهداف کمیته توانمند سازی نیز باید پیگیری شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *