تایید مربیان پایه، توسط مراجع ذی‌صلاح

هر سال با پایان سال تحصیلی و آغاز فراغت سه ماهه دانش‌آموزان، والدین برای پر کردن این زمان به سراغ کلاس‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی می‌روند. در حالی که آغاز تابستان امسال با جام‌جهانی فوتبال همزمان شد، به طبع گرایش والدین و دانش‌آموزان به سمت آکادمی‌های این رشته ورزشی بیشتر می‌شود.

با وجود تعداد زیاد کلاس‌های ورزشی از جمله فوتبال در سطح شهر، والدین سال تحصیلی را با خبر تلخ اتفاقات غیر اخلاقی یکی از مدارس تهران به پایان رساندند. بروز این بی‌اخلاقی اتفاقات چند سال پیش یکی از مدارس فوتبال در شهر تهران را دوباره برای مردم یادآوری کرد. موضوع تلخی که در برنامه نود توسط عادل فردوسی‌پور مطرح و واکنش اهالی جامعه فوتبال از جمله کاپیتان تیم ملی«مسعود شجاعی» را به دنبال داشت.

مجموع این اتفاقات ترس والدین دانش‌آموزان را نسبت به مجموعه‌های جدید و غیرانتفاعی زیاد کرده و آن‌ها ترجیح می‌دهند به سراغ مجموعه‌هایی با نام شناخته شده بروند. در همین راستا به سراغ یکی از آکادمی‌های نام آشنای مشهد رفتیم و با مدیر این مجموعه به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه متن آن را می‌خوانید.

مربیان ما با وجود نام شناخته شده تاییده می‌گیرند

مدیر آکادمی فوتبال «اکبر میثاقیان» گفت: تمام مربیان و فعالان مجموعه ما از افراد شناخته شده شهر هستند اما با وجود نام شناخته شده و شناخت کافی ما نسبت به آن‌ها بازهم توسط مراجع ذی‌صلاح تایید شده‌ و مراحل تایید صلاحیت دقیق را پشت سرگذاشته‌اند. بهتر است این کار توسط تمام باشگاه‌ها اجرا شود و از طرفی والدین در انتخاب آکادمی برای فرزندانشان تحقیق و دقت بیشتری کنند.

بهزاد میثاقیان در گفت‌وگو با «صبح‌امروز» افزود: من 10 سال قبل پس از 15 سال فوتبال بازی کردن وارد عرصه آموزش فوتبال در آکادمی پدرم شدم. این آکادمی 15 سال قبل با ایده پدرم و مشورت گرفتن از اساتید فوتبال در مشهد در جهت استعدادیابی حرفه‌ای و پرورش بازیکنان فوتبال از رده‌های پایه تاسیس شد.

دقت و امکانات در آموزش مهمترین ویژگی‌های آکادمی اکبر میثاقیان

وی در خصوص ویژگی‌های آکادمی «اکبر میثاقیان» تصریح کرد: در سطح شهر آکادمی‌های بسیاری با ساختارهای مشابه در حال فعالیت هستند، اما چیزی که آکادمی«اکبر میثاقیان» را از سایرین متمایز می‌کند دقت و وسواس خاص مربی‌ها در انتخاب بازیکنان است. این موضوع توانسته در کنار ساختار مناسب و امکانات کافی شرایط خوبی را برای ورزشکاران فراهم کند.

دو مربی سطح A آسیا در آکادمی اکبر میثاقیان

میثاقیان ادامه داد: در این آکادمی آقایان مجید محمدی و فتح‌الله فروزان دارای مدرک مربی‌گری A آسیا، همچنین من و آقایان وطن‌پور، صباحی دارای مدرک B  آسیا هستیم. قطعا این سطح مربیان در سطح مشهد محدود هستند و در کمتر آکادمی به کار گرفته‌ می‌شوند چرا که دستمزدهای بالایی دارند.

وی افزود: البته این افراد با وجود مدارک مربی‌گری معتبر خود و سابقه بیش از 10-15 سال کار با تیم‌های پایه، باز هم هر ساله در کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف دانش‌افزایی هیئت فوتبال خراسان شرکت می‌کنند تا همواره دانش فوتبالی خود را بروز نگه دارند.

مشهد از کمبود امکانات سخت‌افزاری رنج می‌برد

مدیر آکادمی فوتبال «اکبر میثاقیان» درباره شرایط فوتبال مشهد گفت: متاسفانه مشهد چند سالی است که در رده‌های پایه نتوانسه آن‌گونه که باید عمل کرده و افتخار آفرینی کند. این شهر استعدادهای فوتبالی بسیاری دارد که متاسفانه بخاطر کمبود امکانات سخت افزاری امکان پیشرفت را پیدا نمی‌کنند.

میثاقیان ادامه داد: البته در سال‌های اخیر با حضور دکتر برادران در راس هیئت فوتبال، آقای موسوی در کمیته جوانان و آقای مجید مرتضایی رئیس کمیته آموزش، شرایط بسیار بهتر شده و امکانات فنی و سخت‌افزاری بیشتری ایجاد شده است.امیدوارم این روند رو به رشد به همت این افراد ادامه پیدا کند و فوتبال خراسان به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

وی افزود: هیئت فوتبال در حد توان امکانات مورد نیاز را در اختیار ما قرار داده‌اند اما متاسفانه امکانات سخت‌افزاری شهر همچنان ضعیف و دسترسی به آن‌ها سخت است.

نیاز به حمایت بیشتر بخش خصوصی

میثاقیان در خصوص مشارکت‌های بخش خصوصی در فوتبال مشهد تصریح کرد: باید بخش خصوصی حضور و نگاه حمایتی بیشتری در این حوزه داشته باشد.  البته امسال دومین سالی است که ما توانسته‌ایم به لطف آقای حسینی مدیریت « شرکت قهوه پارت سازان»(مولتی کافه) جذب اسپانسر داشته باشیم و حمایت‌های مالی و معنوی ایشان حامی فوتبال پایه شهر بوده است.

انتهای خبر/رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *