تاکید استاندار خراسان رضوی برراه اندازی میزهای خدمت در زمان مقرر

استاندار خراسان رضوی گفت : تمامی مدیران دستگاه ها و فرمانداران در استان و شهرستان ها موظفند بر اساس ابلاغ رئیس جمهوری در زمان مقرر میزهای خدمت را راه اندازی و انجام وظیفه کنند.

علی رضا رشیدیان در جریان دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و فعالان و دست اندرکاران راه اندازی میز خدمت استانداری خراسان رضوی  افزود : خدمت به مردم وظیفه همه خدمتگزاران در نظام اسلامی است و به تاکید رئیس جمهوری کسی که روحیه و اعتقاد به خدمت و جلب رضایت مردم را ندارد شایسته حضور در دستگاه های دولتی نیست و امروز یکی از مبانی گزینش افراد در ورود به مجموعه های دولتی باید این امر باشد.

وی ادامه داد : ما بین آنچه که هستیم و آنچه که باید باشیم ،فاصله زیادی وجود دارد و برای پر کردن این خلا و رعایت حقوق شهروندی ، شفاف سازی امور ، جلوگیری از انحرافات و تخلفات و فساد در دستگاه های اجرایی ، وجود میزهای خدمت می تواند نقش موثری ایفا کند.

وی ادامه داد : وجود این میزهای خدمت در ورودی ادارات و دستگاه ها به مفهوم آن است که باید مردم و مراجعان در ابتدای ورود به مجموعه ها مود تکریم قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در استانداری خراسان رضوی 38 مورد از 143 خدمت این مجموعه در قالب میزهای خدمت حضوری ارائه می شود ، افزود : در این میان برخی خدمات در حوزه احزاب ، سمن ها و مانند آن تخصصی و قابل ارائه در این حوزه نیست.

وی ادامه داد : باید کسانی که در میزها پاسخگو هستند به قوانین و وظایف خود و دستگاه های مربوطه اشراف کامل داشته باشد و به عنوان وکیل و نماینده مراجعان پیگیری امور مربوط به آنها را به درستی عهده دارد شده و تا مرحله ارائه پاسخ به آنها ، فرآیندها را پیگیری نموده و فرد را به صورت دقیق در جریان روند کار قرار دهند.

وی اظهار کرد : همچنین برای پیگیری مطلوب امور باید ارتباط و تعامل بین میز خدمت استانداری و ادارات کل برقرار تا هر جا لازم باشد ، مباحث و پرونده ها به دستگاه ها ارجاع شود.

وی با بیان اینکه در روزهای نخست و شروع کار ناهماهنگی ها و اشکالاتی بروز می کند که باید احصا و با ارائه راهکارهای مربوطه نسبت به رفع نواقص کار اقدام کنیم ، گفت :ظرف مدت شش ماه  کل فرآیندها در قالب میز خدمت الکترونیکی ارائه خواهد شد که در راستای ارتقا روند ارائه خدمات دولتی و تحقق دولت الکترونیک است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما موظفیم در چهارچوب شروع و قانون پاسخگوی مراجعان باشیم ، اظهار کرد : میز خدمت استانداری نه ویترین دولت که فراتر از آن است واگر نارضایتی ایجاد شود فقط از دولت و استانداری نیست بلکه به دولت باز می گردد زیرا استانداری نماد حاکمیت است.

رشیدیان با بیان اینکه در این ارجاع مباحث به میز خدمت ، برخی مباحث به سایر قوا چون دستگاه قضا ، نمایندگان مجلس و غیره باز می گردد ، افزود : در واقع هماهنگی ، همکاری و همفکری برای حل مشکل مردم امری ضروری و مورد توافق و خواست همه قوا و بخش هاست و هیچ مشکلی نیست که در این تعامل قوا حل نشود .

استاندار با قدردانی از معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ومدیرکل امور مالی واداری و سایر دست اندرکاران درزمینه راه اندازی میز خدمت در موعد مقرر افزود : به طورقطع میز خدمت استانداری الگویی برای سایر دستگاه هاست تا با برخورد توان با کرامت و عزت با مراجعان به بهترین شکل انجام وظیفه کند.

وی تصریح کرد : انتظار از میز خدمت حل مسائل و پاسخ دهی به مطالبات مردم در قالب قانون و مسئولیت هاست و می تواند موتور محرکی برای ساماندهی بهتر خدمات باشد.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *