اولویت دولت “نظارت بر دارندگان بزنگاه‌های اقتصادی” باشد

مسئول شورای بنیاد امید ایرانیان شاخه خراسان رضوی تاکید کرد: اولویت اصلی اقدامات رئیس جمهور در داخل باید نظارت بیشتر بر تامین مایحتاج مردم و دقت بر آن کسانی که بزنگاه های اقتصادی را در اختیار دارند، باشد.

حسین امینی در گفت و گو با ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس جمهور با مردم اظهار کرد: سخنرانی رئیس جمهور فی نفسه سخنرانی خوبی به خصوص در این شرایطی که با حفظ دیدگاه های سیاسی خویش نیازمند وحدت هستیم، بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل جلسات سران قوا برای مدیریت این شرایط خاص و مسایل اقتصادی پیش آمده، به نظر می رسد وضعیت کنونی فرصتی طلایی است که امیدواریم آقای رئیس جمهور از این شرایط حداکثر استفاده را داشته تا فرصت سوزی نشود.

امینی با بیان اینکه به نظر من آقای رئیس جمهور می توانست با کابینه کارآمدتری بهتر  از این عمل کند، گفت: امیدواریم ایشان تیم اقتصادی منسجم تری را بکار گیرد که بتوان این شرایط که باید پذیرفت شرایطی بحرانی و سخت است را پشت سر گذاریم. در واقع همه باید در این مسیر از دولت حمایت کنیم چون امروز مساله مقاومت مردم ایران در برابر یک باج خواهی و زورگویی مطرح است.

مسئول شورای بنیاد امید ایرانیان شاخه خراسان رضوی اضافه کرد: مردم ایران باید نشان دهند در شرایط حساس و در سر بزنگاه ها به موقع حضور  و مقاومت خود را به نمایش می گذارند و انشالله سربلند از این گردنه عبور کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی اقدامات رئیس جمهور در داخل باید نظارت بیشتر بر تامین مایحتاج مردم و دقت بر آن کسانی که بزنگاه های اقتصادی را در اختیار دارند، باشد، گفت: رئیس جمهور باید مردم را محرم خویش دانسته و لازم است وزرا را مکلف کند که نام شرکت ها و کسانی که با ارز کالا وارد می کنند، اعلام کنند که فلان مسئول و یا شرکت چه مقدار کالا با چه میزان ارز وارد کرده است. همچنین در استان‌ها باید نظارت قوی وجود داشته باشد.

امینی تصریح کرد: باید توجه داشت در این شرایط آنچه بیشتر ضربه می بیند، مردم و به خصوص اقشار کم درآمد هستند. در این زمینه به شدت احساس ضعف می شود و نیاز است کنترل بیشتری صورت گیرد. چرا باید کالاهایی که ارتباطی به ارز ندارد، هم گران شود؟ کالایی که صددرصد به صورت داخلی تولید می شود، چرا باید به جهت گرانی ارز، گران تر فروخته شود؟ این امر رها بودن بازار را نشان می دهد.

مسئول شورای بنیاد امید ایرانیان شاخه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی و وزرای ایشان نباید هیچگونه سستی به خرج دهند و به این بی رحمانی که به مردم رحمی ندارند، رحم نکنند.

وی با اشاره به اولویت هایی که دولت باید در حوزه سیاست خارجی در دستور کار خویش قرار دهد، تصریح کرد: در این زمینه نیز باید ارتباطات و تنش زدایی در دستور کار قرار گیرد، وزارت خارجه باید در برابر اینکه علیه جمهوری اسلامی بسیج شده اند و شایعاتی را علیه کشور ما پخش می‌کنند، رایزنی های خود را گسترش دهد و به کشورهای خارجی نشان دهند کشور و مردم ایران از ابتدای انقلاب سر جنگ با کسی نداشته است.

امینی افزود: این ارتباط باید از موضع برابر، عزت و حکمت که مقام معظم رهبری نیز تصریح فرمودند، به خصوص با همسایگان صورت گیرد چراکه سال های سال بین ایران و همسایگان آن ارتباطات زیادی بوده و باید مشترکات زیادی که بین ماست، تقویت شود.

مسئول شورای بنیاد امید ایرانیان شاخه خراسان رضوی با اشاره به بخش هایی از سخنرانی اخیر رئیس جمهور با مردم وتصریح وی بر اینکه دولت کنار نخواهد رفت، اظهار کرد: پیش از قضایای افزایش تنش امریکا علیه ایران، جریانی در داخل سعی می کرد که از همان ابتدای کار اجازه ندهد دولت موفق شود. استنباط من این است که می خواستند دولت به شکست برسد و متاسفانه دولت هم نتوانست به موقع وارد عمل شود.

وی ادامه داد: در واقع می شد تصمیات سریع تر گرفته شود. همین تصمیمات دیرهنگام دولت موجب می شود ما اصطلاحا «هم چوب را بخوریم هم پیاز را».

امینی بیان کرد: آن جریان هنوز آرام ننشسته و سعی می کند اجازه ندهد ماموریت 4 ساله دولت تمام شود وگرنه چه مطلب خاصی مگر پیش آمده که دولت باید استعفا بدهد؟ دولتی که پشتوانه مردمی بالایی دارد و برای همه مردم کار می کند، چرا باید استعفا دهد؟ خصوصا امروز و در شرایط اخیر مساله شخص آقای روحانی و قوه مجریه مطرح نیست بلکه بحث کشور مطرح است.

مسئول شورای بنیاد امید ایرانیان شاخه خراسان رضوی تاکید کرد: همه بایستی به دولت کمک کنند کما اینکه مقام معظم رهبری نیز همه قوا را برای این منظور فراخواندند و همه مردم، نهادها و ارگان ها باید با هر تفکری دولت را کمک کنیم و نشان دهیم با حفظ اختلافات، در مقابل دشمن و توطئه خارجی ید واحدی هستیم.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *