افزایش 27 درصدی کشف مواد مخدر در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: کشف مواد مخدر در خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون 27درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سردار قادر کریمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان تایباد، در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با اشرافیت اطلاعاتی کامل نیروهای انتظامی و همکاری دستگاه قضایی 9 تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط  شده است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در این مدت دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر 10 درصد افزایش داشته است.

سردار کریمی به رشد 17 درصدی کشف ریالی کالای قاچاق اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری شناسایی شبکه‌های وارد کننده کالای قاچاق 6 درصد رشد یافته که این اقدام گامی موثر در حمایت از کالای ایرانی است. همچنین در همین بازه زمانی شاهد کاهش 6 درصدی سرقت در این استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به سرقت‌های خرد تصریح کرد: اگر مردم نسبت به هشدارهای پلیس توجه بیشتری داشته باشند دیگر شاهد این‌گونه سرقت‌ها نخواهیم بود. نتیجه تعامل خوب مردم با پلیس برقراری امنیت پایدار است.

کریمی عنوان  مبارزه با مواد مخدر، دستگیری خرده‌فروشان و برقراری امنیت از اولویت‌های ناجا است. اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده، طرح کنترل جاده‌ها و ناامن کردن آنها برای قاچاقچیان مواد مخدر و شناسایی عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر از مهمترین برنامه‌های امسال  در خراسان رضوی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

این مقام مسئول نظامی اظهار کرد: برخورد با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف، فضای مجازی و مبارزه با قاچاق نیز از مواردی است که به خوبی توسط نیروی انتظامی در حال انجام و تقویت است.

به گزارش ایسنا، در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی تایباد، سردار قادر کریمی طی سخنانی اظهار کرد: سرهنگ ناگهانی از جمله فرماندهان نظامی بود که با قبول مسئولیت تنها برای حفظ ظاهر اقدامی را انجام نداده بلکه با خلاقیت و ابتکار گام‌های موثری در راه برقراری امنیت اجتماعی و نهادینه شدن فرهنگ قانون پذیری و احترام به قانون در این شهرستان برداشته است.

وی در ادامه افزود: با وجود مرزی بودن و تلفیقی بودن مذهب در این خطه دوران خدمت این فرمانده نظامی، سراسر امنیت و ایجاد وحدت بین تشیع و تسنن با حقوق مساوی اجتماعی بود.

در پایان این مراسم طی حکمی از طرف فرمانده انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ علی اکبر قربانی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان تایباد معرفی و از خدمات شایسته سرهنگ پاسدار حس  ناگهانی تقدیر شد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *