استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهبود شرایط اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مدیریت و بهبود شرایط موجود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، قربان میرزایی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: 27 پروزه جدید برای سال جاری از سوی ستاد فرماندهی ابلاغ شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید برش استانی این پروژه‌ها و برنامه عملیاتی آن را تدوین و برای تصویب به دبیرخانه ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین باید گزارشی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته و بسته‌های حمایت از رونق و اشتغال، تدوین شود.

میرزایی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مدیران اجرایی کشور با رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: شرایط کشور در این دیدار تشریح شد و موضوعات مهمی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی بیان کرد: دشمن شیپور جنگ اقتصادی را نواخته و با ایجاد فضای سخت و تحریم، تصور این را دارد که کشور را به زانو در آورد و با توام کردن فشارهای داخلی و خارجی، جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه مهم است، دپیلماسی فعال وزارت امور خارجه و پیش‌بینی سناریوهای مختلف برای بدترین شرایط ممکن است.

میرزایی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نشان از آن بوده که این معاهده بین‌المللی یک توافق برد – برد بوده و ایالات متحده به دلیل عدم قبول این برد برای کشورمان، اقدام به خروج از آن کرده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط، حفظ و ایجاد اشتغال، رفع موانع تولید و تقویت آن، مبارزه با فقر و تنظیم بازار به عنوان اولویت‌هایی است که باید به آن توجه داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: رفع دغدغه مردم برای تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها از دیگر مواردی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

میرزایی عنوان کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی در دستگاه‌ها، کاهش هزینه‌های جاری، تسهیل در روابط کاری، تلاش و برنامه‌ریزی برای حفظ تورم تک رقمی را مورد تاکید قرار داد.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *