اراضی رها شده و بلاتکلیف مهمترین معضل منطقه 5 مشهد

شهردار منطقه 5 مشهد مقدس، اراضی رها و بلاتکلیف را مهمترین موضوع و معضل مطرح شده از سوی شهروندان این منطقه در تماس با مرکز 137 نام برد.

حسین فرهادیان با حضور در مرکز 137 و ضمن پاسخگویی به شهروندان، بیان کرد: با توجه به اینکه اراضی رها و بلاتکلیف، مشکلات بهداشتی، امنیتی و اجتماعی را برای آنان به همراه دارد چرا که متخلفین به دلیل کوتاه کردن مسیر خود، نخاله‌های ساختمانی را به مکان مجاز نمی‌برند و این اماکن، محلی برای مشکلات شهروندان شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تعیین تکلیف این اراضی از جمله وظایف ماست که هم اکنون حدود 200 هکتار زمین از این دست شناسایی شده که امیدواریم در یک بازه زمانی یک ساله تعیین تکلیف شوند.

فرهادیان ابراز کرد: یکی از مشکلات منطقه، بحث صیفی کاری و سبزی کاری در محدوده و داخل منطقه است که از نظر مردم وجهه مناسبی ندارد و یکی از اولویت‌های ما خروج این کشت و کارها از داخل شهر به حریم شهر است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ممکن است، بعضی از اراضی کشاورزی با آب‌های فاضلاب آبیاری شوند که این امر خود سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد که ما با راه کارهای قانونی با شناسایی، تعیین تکلیف و خروج این اراضی، باید از این امر جلوگیری کنیم.

شهردار منطقه 5 مشهد اظهار کرد: همزمان با این موضوع، با توجه به ابلاغ طرح جامع و ابلاغیه شهردار، تعیین تکلیف طرح تفصیلی منطقه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد چرا که با مشخص شدن کاربری‌ها، تعیین تکلیف این اراضی صورت خواهد گرفت.

فرهادیان در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که شهروندان متذکر آن هستند، کمبود فضای سبز در منطقه است و شهرداری منطقه 5 نیز به دلیل قرار داشتن در بافت حاشیه‌ای که سرانه پایینی را دارند، از این قاعده مستثنی نیست به این علت که فضای سبز متناسب مناطق حاشیه شهر با بافت متراکم جمعیتی متناسب نیستند.

به گفته وی، در حال حاضر سرانه فضای سبز در این منطقه، 5 مترمربع به ازای هر نفر است که پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از 20 هزار متر مربع به مجموع فضای سبز منطقه اضافه شود.

فرهادیان افزود: بازگشایی معابر از دیگر موضوعاتی بود که در طی 22 تماس صورت گرفته از سوی شهروندان مطرح شد، که تملک و بازگشایی معبر کرامت حدفاصل مفتح شرقی و مهرآباد از جمله برنامه‌های امسال ما دراین راستا خواهد بود.

شهردار منطقه 5 مشهد تاکید کرد: 137 محل ارائه مستقیم نظرات شهروندان است و زمانی تاثیر خود را برجای می‌گذارد که واسطه‌ها از بین مردم و مسوولان برداشته شود و زمانی بهترین عملکرد را به دنبال دارد که به رعایت حقوق شهروندان منجر شود که این امر از جمله موارد انتظار ما به شمار می‌آید.

فرهادیان اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه شهر با هزینه‌های بالایی اداره می‌شود، لذا کمک مردم در نگهداری فضای سبز و ابنیه و نیز کمک به پاکبانان در نظافت، بهترین کمک آنان به ما خواهد بود.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *