ابتلا به تب کریمه رو به کاهش است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی رو به کاهش است.

به گزارش ایرنا محمد جعفر صادقی افزود: تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که در صورت عدم تشخیص به موقع و درمان خطر خونریزی و مرگ و میر را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: به دنبال اقدامات انجام شده پیرامون تولید و توزیع فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی و گسترش آموزش های مربوطه در دامداری ها و کشتار مجاز دام با همکاری دامپزشکی خراسان رضوی، شاهد کاهش موارد ابتلا و کاهش مرگ و میر بیماری تب کریمه در این استان بوده ایم.

وی گفت: طی 2 سال اخیر مواردی از مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی نداشته ایم و بیشتر موارد ابتلا به این بیماری بین قصاب ها، دامداران و کشاورزان بر اثر عدم رعایت موارد بهداشتی، کشتار غیر مجاز و عدم رعایت موارد ایمنی رخ داده است.

صادقی افزود: سال گذشته از 36 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نتیجه آزمایش 13 مورد مثبت بود.

وی اظهار داشت: امسال نیز از 35 مورد مشکوک به این بیماری در خراسان رضوی، 2 مورد در مشهد و تربت حیدریه ابتلای قطعی بوده که تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: خطر ابتلا به تب کریمه کنگو طی ماههای اردیبهشت تا شهریور هر سال به دلیل تکثیر کنه های عامل این بیماری، بیشتر از فصل های دیگر سال است.

انتهای خبر/

image_print
1326 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *