1

ابتلا به تب کریمه رو به کاهش است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی رو به کاهش است.

به گزارش ایرنا محمد جعفر صادقی افزود: تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که در صورت عدم تشخیص به موقع و درمان خطر خونریزی و مرگ و میر را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: به دنبال اقدامات انجام شده پیرامون تولید و توزیع فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی و گسترش آموزش های مربوطه در دامداری ها و کشتار مجاز دام با همکاری دامپزشکی خراسان رضوی، شاهد کاهش موارد ابتلا و کاهش مرگ و میر بیماری تب کریمه در این استان بوده ایم.

وی گفت: طی 2 سال اخیر مواردی از مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی نداشته ایم و بیشتر موارد ابتلا به این بیماری بین قصاب ها، دامداران و کشاورزان بر اثر عدم رعایت موارد بهداشتی، کشتار غیر مجاز و عدم رعایت موارد ایمنی رخ داده است.

صادقی افزود: سال گذشته از 36 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نتیجه آزمایش 13 مورد مثبت بود.

وی اظهار داشت: امسال نیز از 35 مورد مشکوک به این بیماری در خراسان رضوی، 2 مورد در مشهد و تربت حیدریه ابتلای قطعی بوده که تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: خطر ابتلا به تب کریمه کنگو طی ماههای اردیبهشت تا شهریور هر سال به دلیل تکثیر کنه های عامل این بیماری، بیشتر از فصل های دیگر سال است.

انتهای خبر/