16 هزار قرص ترامادول قاچاق در کلات کشف شد

بیش از 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در گناباد کشف شد

فرمانده انتظامی گناباد از کشف 6 هزار و 200 لیتر سوخت قاچاق از چهار دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر کیانی، روز دوشنبه افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای این شهرستان به 2 دستگاه اتوبوس مسافربری که به مقصد زاهدان در حرکت بودند، شک کرده و در بازرسی از آن پنج هزار و 700 لیتر نفت گاز قاچاق کشف کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس راه گناباد نیز در بازرسی از 2 دستگاه وانت در محور تربت حیدریه – گناباد 500 لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

وی ارزش این محموله ها را 98 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: افراد متخلف بعد از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

16 هزار قرص ترامادول قاچاق در کلات کشف شد

فرمانده انتظامی کلات گفت: 16 هزار عدد قرص ترامادول قاچاق و هفت کیلو گرم مواد مخدر از یک خودرو سواری در حوزه استحفاظی این شهرستان کشف شد.

سرهنگ سید خلیل شفائی افزود: ماموران ایستگاه بازرسی جاده کلات به درگز به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو علاوه بر قرص های ترامادول هفت کیلو گرم تریاک نیز کشف شد. در این عملیات سه نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

باند سارقان تربت حیدریه با 68 فقره سرقت متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: باند سارقان حرفه ای با 68 فقره سرقت در تربت حیدریه متلاشی شد.

سردار قادر کریمی افزود: در پی دریافت چند فقره گزارش سرقت در محدوده شهرک ولیعصر تربت حیدریه، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: با جمع آوری مستندات، 2 سارق سابقه دار دستگیر شدند که در بازجویی ها به 68 فقره سرقت شبانه با همدستی پنج نفر دیگر اعتراف کردند.

سردار کریمی تصریح کرد: 3 نفر از همدستان دستگیر شدند و تحقیقات برای دستگیری 2 عضو فراری و کشف دیگر جرائم احتمالی آنان ادامه دارد.

 

واژگونی پنج خودرو 13 مجروح بر جای گذاشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امدادرسانی به 13 مجروح ناشی از پنج حادثه واژگونی خودروها از بامداد روزگذشته امروز هفتم خرداد تاکنون در جاده های این استان خبر داد.

اسماعیل بهمن آبادی افزود: دو مورد واژگونی خودرو پراید بامداد روز گذشته در کیلومتر 16 جاده خلیل آباد به بردسکن رخ داد که طی آن شش نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: یک خودروی آمبولانس از پایگاه کندور هلال احمر کاشمر به محل حادثه اعزام و مجروحان را با همکاری اورژانس به بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر منتقل کرد.

او گفت: در واژگونی یک دستگاه پراید دیگر در جاده مشهد به قوچان نیز سه نفر مصدوم و که توسط نیروهای امدادی به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شدند.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: واژگونی دو خودروی پراید دیگر در کیلومتر 18 جاده قوچان به فاروج و کیلومتر 130 جاده مشهد به تربت حیدریه نیز صبح روز گذشته چهار مجروح داشت که آنها نیز توسط امدادگران هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند.

 

پایان کار قاچاقچیان در مشهد

مردی جوان در کشور افغانستان توسط دو رابط خود به قاچاق مواد‌مخدر در داخل کشور و توزیع آن در مشهد اقدام می‌کند.

در پی تحقیقات و رصدهای برون‌مرزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد مردی جوان در کشور افغانستان توسط دو رابط خود به قاچاق مواد‌مخدر در داخل کشور و توزیع آن در مشهد اقدام می‌کند.

با به‌دست‌آمدن این اطلاعات، جزئیات آن به قاضی مهدی خدابخشی، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد اعلام شد و پس از بررسی‌های کارشناسانه دستور شناسایی و جلب همدستان این قاچاقچی بین‌المللی صادر شد.

مأموران پس از کسب تکلیف از قاضی خدابخشی به رصد میدانی پرداختند و در این میان اطلاعاتی به‌دست‌آمد که نشان می‌داد دو عامل ارتباطی قاچاقچی خارجی در حال جابه‌جایی یک محموله سنگین مواد‌مخدر هستند. متهمان، محموله مواد را از یکی از شهرهای مرزی کشور افغانستان تحویل گرفته و داخل یک دستگاه خودرو پراید جاسازی کرده بودند و قرار بود آن را از طریق مسیرهای استان خراسان‌جنوبی به مشهد منتقل کنند و به دست مشتری خود برسانند. در این مرحله عملیات کشف و دستگیری دو سوداگر مرگ آغاز شد و طولی نکشید که خودرو سواری مورد نظر در نزدیکی ‌مشهد شناسایی شد. مردان قانون سواری پراید راپس از شناسایی که احتمال می‌دادند حامل ٨٠کیلو تریاک باشد در کنار جاده توقیف کردند اما محموله مورد نظر از داخل سواری پراید کشف نشد. تیم عملیاتی موضوع را بلافاصله به قاضی خدابخشی اعلام کرد و با دستور وی راننده و سرنشین پراید دستگیرشدند.

قاچاقچی خارجی که در خاک افغانستان قرار داشت از قبل دست مأموران را خوانده‌، برای همین محموله خود را توسط فرد سومی وارد مشهد کرده بود اما از جایی که سربازان گمنام امام زمان(عج) خطوط ارتباطی این سوداگر مرگ را تحت‌کنترل خود داشتند، از این اقدام او مطلع شدند و برای شناسایی خودرو دیگر که حامل موادمخدر بود وارد عمل شدند.

در ادامه تحقیقات، این پرونده وارد مرحله جدیدتری شد و بررسی‌های مأموران در جاده‌های منتهی به مشهد برای شناسایی دیگر مهره این باند تهیه و توزیع مواد‌مخدر بین‌المللی ادامه داشت تا اینکه خودرو سواری دوم در نزدیکی مشهد شناسایی شد. مأموران این‌بار برای دستیابی به محل دپو و مخفیگاه متهمان، شروع به تعقیب سواری مورد نظر کردند و او را تا مشهد تحت‌تعقیب قرار دادند.

کنترل نامحسوس سواری حامل موادمخدر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) ادامه داشت تا خودرو وارد یک ساختمان واقع در انتهای بلوار وکیل‌آباد شد. تیم بررسی‌کننده پرونده با این فرضیه که ساختمان تحت‌کنترلشان محل دپوی اصلی مواد‌مخدر متهمان باشد، موضوع را با سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در میان گذاشتند و پس از اخذ مجوز قضایی با رعایت موازین شرعی وارد محل شدند.

متهم سوم پرونده که غافل‌گیر شده بود، بدون هیچ مقاومتی خود را تسلیم قانون کرد. با اینکه این مرد جوان حاضر به همکاری با ضابطان قضایی نبود و محل مخفی‌‌سازی محموله مخدر تحویلی‌اش را لو نمی‌داد، تیم بررسی‌کننده با استفاده از اقدامات تخصصی محموله مورد نظر را کشف‌و‌ضبط کرد. اما این، همه ماجرا نبود و مأموران پا را فراتر ازاین تحقیقات گذاشتند. نفر چهارم این پرونده که قرار بود محموله مکشوفه را از متهم دستگیر‌شده خریداری کند در یک قرار صوری شناسایی و دستگیر و با دستگیری مهره چهارم این پرونده بسته شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٩مشهد در‌این‌باره گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در این عملیات موفق به کشف ٢٠۵کیلو مواد‌مخدر شامل ٢٠۴کیلو هروئین و یک کیلو شیشه شدند.

قاضی مهدی خدابخشی افزود: در این مأموریت که از زمان شناسایی تا دستگیری و کشف محموله افیونی حدود ١٠‌روزطول کشید چهار متهم که ارتباط مستقیم با قاچاقچی خارجی داشتند دستگیر و دو خودرو سواری از آن‌ها توقیف شد. تحقیقات درباره دیگر عوامل این باند بزرگ قاچاق موادمخدر ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *