۳تا ۵ درصد کودکان خراسان دچار مشکلات چشمی هستند

دبیر اجرایی کنگره سراسری نگاه چند جانبه به بیماری‌های چشم کودکان گفت: طبق آخرین آمارها حدود ۳ تا ۵ درصد کودکان خراسان دچار مشکلات چشمی هستند و مهمترین و شایع‌ترین بیماری‌های چشمی این گروه سنی تنبلی چشم، انحراف چشم، آب مروارید و آب سیاه بوده است.

علی‌اکبر صابرمقدم در حاشیه  کنگره سراسری نگاه چند جانبه به بیماری‌های چشم کودکان افزود:  یازدهمین کنگره سراسری بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی خاتم‌الانبیاء(ص) با موضوع نگاه چند جانبه به بیماری‌های چشم کودکان و با هدف مروری بر آخرین یافته‌های علمی چشم‌پزشکی کودکان برگزار شده و در این کنگره به مباحثی همچون زیبایی چشم، درمان عیوب انکساری و غیره پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: کنگره‌های سراسری بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی خاتم‌الانبیاء(ص) سالی یک نوبت برگزار می‌شود و در هر سال به یکی از موضوعات بسیار مهم چشم پرداخته می‌شود و عمده بیماری‌های چشمی آب مروارید، آب سیاه، تنبلی و مشکلات پلک هستند و در پایان هر دوره به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم و با همفکری متخصصان و جراحان چشم‌پزشک بهترین راهکار جهت اجرایی و عملیاتی شدن انتخاب می‌شود و با نظر همین جمع موضوع دوره بعدی همایش نیز انتخاب می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره سراسری نگاه چند جانبه به بیماری‌های چشم کودکان با بیان اینکه در میان گروه سنی کودکان مهمترین و شایع‌ترین بیماری‌های چشمی این گروه سنی تنبلی چشم، انحراف چشم، آب مروارید و آب سیاه بوده است، خاطرنشان کرد: علائم این بیماری‌ها به‌صورت طبیعی دیده نمی‌شود و والدین باید از بدو تولد معاینات لازم را داشته باشند و اولین معاینه را در ۶ ماهگی نوزاد داشته باشند تا اگر مشکلی مشاهده شد در همان زمان اقدامات درمانی لازم را صورت دهند و معتقدیم که این زمان بهترین زمان جهت پیگیری اقدامات درمانی لازم از سوی خانواده‌ها است.

صابرمقدم تصریح کرد: کودک باید در یک ماهگی با نگاه چشم خود با مادرش ارتباط برقرار کند و اگر این ارتباط حالت طبیعی نداشته باشد و لبخند کودک با نگاه مادر مشاهده نشود به لحاظ سلامت چشمی و بینایی مشکوک است و والدین باید بلافاصله به چشم‌پزشک مراجعه کرده و تست‌ها و کنترل‌های لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: طبق آخرین آمارها حدود ۳ تا ۵ درصد کودکان خراسان دچار مشکلات چشمی هستند و مشکل اکثر آن‌ها با پیگیری به‌موقع والدین برطرف شده و همیشه معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی خراسان با اشاره به برنامه‌های کنگره سراسری نگاه چند جانبه به بیماری‌های چشم کودکان، گفت: این همایش ۳ روزه در قالب ۱۲ سخنرانی علمی و ۱۰ پنل تخصصی با حضور اساتید، متخصصان و جراحان برتر چشم‌پزشکی کشور از دانشگاه‌های مشهد، تهران، اهواز، شیراز، زاهدان، تبریز، رشت و ساری برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *