نگاهی پر از انتظار با طعم تمنای محبت

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: فرزندان مشمول طرح های اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی چشم انتظار حمایت های مالی و معنوی نیکوکاران هستند.

در کنار فرزندانی که دست تقدیر گل وجود پدر را از باغ زندگی شان چیده است، چشمانی منتظر و قلب‌هایی آکنده از درد و تألم نیز هستند که بازی زمانه، به گونه ای دیگر سایه وجود پدری مهربان و فداکار را از زندگی شان دور ساخته و پدر خانواده علی‌رغم میل باطنی اش به دلیل کهولت، بیماری و از کار افتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد. این قشر، خانواده‌های نیازمندی هستند که به دلایل پیش گفته زیر بار مشکلات و تنگناهای زندگی روزمره کمر خم کرده اند.هم‌اکنون یکصد و سی هزار کودک با سرپرست ناتوان در کشورمان زندگی می کنند که شاید صدای نیازشان مانند صدای یتیمان به گوش ما نرسد. رفع فقر و مظلومیت از چهره این کودکان و دستگیری از والدین این امیدهای آینده کشور، می تواند بنیان های یک خانواده را مستحکم و نسلی موفق و با انگیزه تحویل جامعه دهد.

سلمان دانشور معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی در چهارشنبه هفته گذشته در پایان هفته اکرام ایتام که با شهادت امام بزرگوار و پدر معنوی یتیم های کوفه،حضرت علی مصادف شده بود در خصوص حوزه اکرام ایتام و طرح محسنین افزود: اکنون 35 هزار و 16 فرزند مشمول طرح محسنین و 12 هزار و 419 فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی هستند که تعداد محدودی ازآن ها از حمایت های مادی و معنوی خیران برخوردارند و باقی آنها فاقد حامی هستند.

وی آمار فرزندان فاقد حامی را اعلام کرد و ادامه داد: 26 هزار و 68 فرزند محسنین (فرزندان غیر یتیم نیازمند) و 500 فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از حمایت های مادی و معنوی حامیان نیکوکار محروم و متاسفانه خانواده ها با مشکلات زیادی گریبانگیر هستند که با مشارکت خیران می توان تا حد زیادی این مشکلات را مرتفع کرد.

دانشور با اعلام اینکه سرپرستی یک یا چند فرزند یتیم و محسنین به ازای هر نفر 50 هزار تومان است بیان کرد: به طور میانگین سرانه دریافتی هر یتیم به صورت ماهیانه در سال گذشته 167 هزار تومان و هر فرزند محسنین 38 هزار تومان بوده است.

وی با اعلام اینکه با حضور خیران و نیکوکاران در طرح های اکرام ایتام و محسنین می توان مشکل خانواده ها را رفع کرد گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان خوشبختانه جذب و حضور دو هزار و 253 حامی و خیر را در طرح های اکرام ایتام و محسنین شاهد بودیم که امیدواریم تا پایان سال هر یک از این فرزندان دارای چندین حامی و دریافتی مناسبی باشند.

معاون مشارکت‌های مردمی راه‌های ارتباطی نیکوکاران با این طرح را مراجعه به سایت http://mohsenin.ir پایگاه های جذب حامی و دفاتر کمیته امداد برشمرد و افزود: در طی ماه مبارک رمضان 75 پایگاه جذب حامی در سطح استان ایجاد شده است که 21 پایگاه در مشهد و 54 پایگاه آن در سطح شهرستان ها در دفاتر کمیته امداد، مساجد، اطراف حرم مطهر و اداره کل این نهاد است.

وی ساعت و مدت کاری پایگاه های جذب حامی در طی ماه مبارک رمضان و شب های قدر را اعلام کرد و گفت:  ساعت کاری پایگاه های اطراف حرم مطهر از ساعت 17 تا 23 است که این زمان در شب های قدر تا پایان برگزاری مراسم ادامه خواهد داشت. همچنین باقی پایگاه ها ویژه شب های قدر از روز 13 خرداد تا روز جمعه 18 ماه جاری ادامه خواهد داشت و ساعت کارمراجعه به این پایگاه ها نیزاز ساعت 17 تا پایان برگزاری مراسم است.

 

جذب 50 هزار حامی تا پایان امسال

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سعی می‌کنیم تا پایان امسال 50 هزار حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین جذب کنیم.

حبیب الله آسوده افزود: کمیته امداد درنظر دارد با شبکه سازی اکرام ایتام و محسنین تا پایان امسال 50 هزار حامی را جذب کند.

وی گفت: در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین فقط کمک مالی مدنظر نیست بلکه ایجاد همبستگی اجتماعی و ابراز عواطف بین مردم  نیز مدنظر است.با امید به اینکه  در خراسان رضوی جذب حامی حول محور امام رضا(ع) شکل بگیرد و روز به روز عمیق‌تر شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با توضیح درمورد ایجاد برخی شبهات توسط شبکه‌های دشمن مبنی بر هزینه کرد کمک‌های مردمی در خارج از مرزها گفت: وجوهات مردمی جذب شده در کمیته امداد در همان محل جمع شده و در سرفصل مربوطه‌اش هزینه می‌شود وحتی برای شهرستانهای اطراف نیز مورد استفاده قرار نمیگیرد و تنها در آن همان شهر به مصرف می‌رسد.

 

کمک 33 میلیاردی «حامیان» در سال گذشته

همچنین سلمان دانشور، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین 33 میلیارد تومان کمک کرده‌اند. درحال حاضر 51 هزار فرزند مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی هستند که 21 هزار نفر آن‌ها دارای حامی و 34 هزار نفر دیگر فاقد حامی هستند.

وی افزود: نیکوکاران برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند به یکی از پایگاه‌های این نهاد در سطح استان مراجعه و با حمایت‌های مادی ومعنوی از یک یا چند یتیم، نیازهای  آنان را تامین کنند.

دانشور با بیان این موضوع که 2 طرح در حوزه اجتماعی تحت عنوان ایتام و محسنین در حال پیگیری ست گفت: ایتام به کسانی اطلاق میشود که فاقد پدر و سایه این حامی بزرگ هستند ومحسنین افرادی هستند که از وجود پدر و مادر بهرهمند هستند اما به دلیل بیماریهای صعبالعلاج و از کارافتادگی دیگر توان اداره فرزندان و خانواده خود را ندارند.

وی در آخر توضیح داد: نیکوکاران برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند به یکی از پایگاه‌های این نهاد در سطح استان مراجعه و با حمایت‌های مادی ومعنوی از یک یا چند یتیم، نیازهای  آنان را تامین کنند.

انتهای خبر/عاطفه خوافیان

image_print
957 پاسخ
  1. AOMEI coupon
    AOMEI coupon گفته:

    I would also love to add if you do not already have an insurance policy or perhaps you do not participate in any group insurance, you could possibly well reap the benefits of seeking aid from a health broker. Self-employed or people with medical conditions commonly seek the help of the health insurance specialist. Thanks for your writing.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *