منتظر انفصال از خدمت باشید

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی تخطی‌کننده از مصوبات کارگروه مقابله با آلودگی هوای مشهد به انفصال از خدمت محکوم می‌شوند.

قاضی محمد بخشی‌‌محبی افزود: تخطی از ابلاغیه روز گذشته کارگروه اضطراری در زمینه مقابله با آلودگی هوای مشهد از سوی دستگاه‌ها و نهادها مطابق با ماده 576 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم تمامی دستگاه‌های اجرایی به مصوبات کمیته اضطرار عمل کنند در غیر این صورت و تخطی از اجرای این مصوبات خاطیان معرفی و برخورد قضایی با آنها صورت گرفته و مطابق ماده 576 انفصال از خدمت خواهند شد.

بخشی‌محبی با اشاره به اینکه با محیط زیست خراسان رضوی مکاتبه داشته‌ایم تا مصوبات به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده و خاطیان و سرپیچی‌کنندگان بلافاصله به حوزه قضایی معرفی شوند، گفت: دادستانی هم علاوه بر حفاظت محیط زیست به عنوان مدعی‌العموم در این پرونده‌ها گزارش را تکمیل می‌کند.

مصوبه جبران خسارت معادن به ساکنان محلی ابلاغ شد

سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی گفت: مصوبه ‘جبران خسارت معادن به ساکنان محلی' در این استان ابلاغ شد.

محمد بخشی محبی افزود: طبق بند پنجم ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه اگر یک فعالیت معدنی به ساکنان محلی خسارتی وارد سازد ساکنان حق دارند از طریق مراجع قضایی برای پیگیری حقوق خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق این قانون یک درصد از مبلغ فروش معدن باید برای جبران خسارت اهالی و ساکنان محل به خزانه وازیر شده و با مصوبه شورای معادن هر استانی برای جبران خسارت ساکنان هزینه شود.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در پیشگیری از وقوع جرم گفت: این قانون تاکنون در استان اجرا نشده است. در نخستین نشست شورای معادن خراسان رضوی این لایحه مصوب و مقرر شد به خسارت اهالی مجاور معادن از این محل رسیدگی شود.

وی افزود: مصوبه ‘جبران خسارت معادن به ساکنان محلی' از امروز نهم خرداد ابلاغ شده و قابل اجراست لذا شهروندان ساکن در نزدیکی معادن می توانند در صورت بروز خسارتهای مختلف نظیر مالی، بهداشتی درمانی و موارد مشابه از طریق دستگاه قضا شکایت خود را مطرح کنند.

بخشی محبی ادامه داد: همچنین طبق این مصوبه چنانچه خسارتی از طرف معادن به زیرساختها و تاسیسات عمومی وارد شود تصمیم گیری در خصوص جبران خسارت توسط شورای معادن استان صورت خواهد پذیرفت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *