قاتل ندای ۶ ساله در مشهد قصاص می‌‌شود/دستگیری سارقان صندوق‌های صدقات حاشیه مشهد

قاتل ندای ۶ ساله در مشهد قصاص می‌‌شود

مرد 41 ساله معروف به «زالوی کثیف» که به اتهام قتل و آزار«ندا»، دختر شش ساله افغانستانی در مشهد دستگیر شده بود، پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به قصاص نفس در ملاء عام محکوم شد.

پس از تحقیقات گسترده و بازسازی صحنه قتل که در حضور بازپرس شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد انجام شد، کیفرخواست این پرونده در حالی به اتهام قتل عمدی و انجام عمل منافی عفت از سوی دادسرای مشهد صادر شد که دادستان مرکز خراسان رضوی از همان دقایق اولیه کشف جسد، دستورات ویژه ای را برای رسیدگی سریع به پرونده با بسیج همه امکانات پلیسی و قضایی صادر کرد.

با ارجاع این پرونده حساس به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی و صدور دستوری از سوی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برای رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده، متهم در چند جلسه پای میز محاکمه ایستاد و به سوالات تخصصی و فنی قاضی مصطفی بنده (رئیس دادگاه) و قاضی محمد شجاع پور فدکی (مستشار دادگاه) پاسخ داد.

، با پایان یافتن جلسات محاکمه و آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی، رای دادگاه درباره این پرونده جنایی صادر شد.  بنابر رای صادره از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، متهم با استناد به درخواست قصاص از سوی اولیای دم و مواد قانونی به قصاص نفس و 99 ضربه شلاق محکوم شده است.

با توجه به پیشنهاد نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد و جریحه دار شدن احساسات مردم و نحوه ارتکاب جرم، دادگاه رای به اجرای حکم قصاص متهم به صورت علنی و ترجیحا در محل وقوع جرم داد. شایان ذکر است رای مذکور در دادگاه بدوی صادر شده و قابل تجدید نظرخواهی در دیوان عالی کشور است.

 

دستگیری سارقان صندوق‌های صدقات حاشیه مشهد

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری سارقان صندوق‌های صدقات حاشیه مشهد خبر داد.

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری سارقان صندوق‌های صدقات حاشیه مشهد خبر داد و گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی شبانه در مناطق حاشیه شهر مشهد دستورات لازم به سر کلانتری ها برای بررسی این موضوع داده شد.

در بررسی های اولیه از صحت سرقت از صندوق های صدقات حاشیه شهر و وسایل داخل خودروهای سواری سرنخ هایی بدست آمد.

تیم تجسس کلانتری سیدی با در دست داشتن مشخصات ظاهری متهمان طرح کنترل نامحسوس را در حوزه استحفاظی خود اجرا کردند.

در نهایت ۲ متهم اصلی این پرونده را در حال سرقت از صندوق صدقات دستگیر کردند.متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *