تکمیل ۴ ساله شبکه جداسازی آب خام از شرب در صورت توافق با سرمایه‌گذار

مهدی یعقوبی در خصوص آمادگی شهر برای ارائه خدمات به مسافران در تابستان، اظهار داشت: ما در مجموعه فضای سبز شهرداری با هماهنگی مجموعه گردشگری و فرهنگی و نیز شهرداری آمادگی پذیرایی از زائران را داریم.

وی در مورد منابع آبی شهر گفت: محدودیت منابع آبی در شهر مشهد خصوصا طی چند سال اخیر مورد توجه مدیریت شهری بوده و برای همین منظور طراحی‌های فضای سبز و تعیین گونه‌های گیاهی این موضوع تا حد امکان مد نظر قرار گرفته و در سال جاری نیز چمن کاری ممنوع شده است.

مدیر فضای سبز شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: اگر هم سطح کمی چمن کاری، در پروژه‌ای ضروری باشد باید کمیته‌ای که مستقر در حوزه معاونت خدمات شهری است، این نیاز را تشخیص دهد و در آن صورت نیز، چمن کم مصرفی که در نتیجه مطالعات مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی برای شهر مشهد مناسب تشخیص داده شده کاشته خواهد شد و معادل آن از سطح فضای چمن لکه‌های قدیمی‌تر منطقه کسر خواهد شد، یعنی در مجموع تلاش می‌شود سطح چمن اضافه نشود و تا حد امکان با گونه‌های پوششی مناسب جایگزین شود؛ همچنین درختان پر مصرفی نظیر صنوبر نیز مدتی است در مشهد کاشته نشده و منبعد هم کاشته نخواهد شد.

یعقوبی در مورد منابع آبی فضای سبز نیز اذعان داشت: سعی کرده‌ایم عمده آب مورد نیاز فضای سبز را یا از منابع آبی در اختیار و یا چاههای آلوده که مناسب شرب نیستند تامین کنیم و هدف گذاری اصلی ما استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب است.

وی بیان کرد: امسال کار احداث دو تصفیه خانه فاضلاب طرق و چهل بازه را در دست اقدام داریم و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، 13 تصفیه خانه دیگر را هم اجرایی کرده و به بهره برداری خواهیم رساند که در صورت جذب سرمایه‌گذار، امیدواریم طی 4 تا 5 سال آینده این 15 تصفیه خانه در مدار بهره برداری قرار گیرد که در این صورت حدود 13.5 میلیون مترمکعب به صورت سالیانه برای آبیاری فضای سبز از این طریق تامین خواهد شد.

یعقوبی گفت: از رینگ اصلی شبکه جداسازی آب شرب از آب خام که کل آن حدود 50.6 کیلومتر است، 28.6 کیلومتر اجرا شده و 22 کیلومتر آن باقیمانده است. همچنین ۳۶۷ کیلومتر از شبکه های فرعی هم باقیمانده است.

وی افزود: امسال وارد مذاکره با سرمایه گذار شده ایم که در صورت توافق، تا 4 سال اینده کل شهر تحت پوشش این شبکه قرار خواهد رفت.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *