استفاده از فوم رولر در سرد کردن بدن

هیچ کس نمی خواهد پس از تمرینات ورزشی، از غلتک‌های فومی یا همان فوم رولرها (دستگاه استوانه‌ای شکل برای ماساژ بدن ورزشکاران استفاده کند اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از فوم رولر پس از ورزش می‌تواند درد عضلانی تاخیر یافته را در روزهای پس از ورزش‌های سخت، کاهش دهد.

لورن الیکس، یک فیزیوتراپیست و مربی ورزش‌های قدرتی که در بیمارستان خصوصی جراحی کار می‌کند، می‌گوید: فوم رولر یک نوع آزادسازی مایوفاشیا (بافت همبند عمقی) است که به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی و سبکی کنید. فوم رولر گردش خون را بهبود بخشیده و کشیدگی عضلات را تسکین می‌دهد. البته مهم این است که به طور صحیح از آن استفاده شود. روش کار به این صورت می‌باشد که در طول تمرین، فوم رولر را در زیر عضلات مورد نظر قرار داده، بر روی ماهیچه‌های هدف تمرکز کرده و آهسته غلت داده شود. بهتر است از فوم رولر بر روی استخوان‌ها و مفاصل استفاده نکنید و وقتی به نقطه دردناکی می‌رسید در آنجا متوقف شده و فشار را افزایش دهید تا درد کاهش یابد.

آشامیدن آب برای سرد کردن بدن

آشامیدن آب

اگرچه بهترین زمان برای شروع تامین آبی که بدنتان از طریق عرق کردن از دست داده است، در ۱۵ دقیقه زمان سرد کردن بدن است اما آشامیدن آب پس از ورزش به این ۱۵ دقیقه محدود نمی‌شود. تمام فرایندهای شیمیایی بدن در محیط آب انجام می‌شود، بنابراین اگر در پایان ورزش بدنتان دچار کمبود آب شود، زمان بیشتری را برای ریکاوری و بازگشت به حالت طبیعی نیاز دارد.

در نتیجه هنگامی که بدنتان را سرد می‌کنید، با خوردن یک بطری آب مجددا آب از دست رفته بدنتان را تامین کنید. مقدار آبی که شما نیاز دارید به نوع ورزشی که انجام می‌دهید و اینکه در محیط باز ورزش می‌کنید یا در محیط بسته، بستگی دارد.

یک قاعده خوب، خوردن ۸ اونس آب (هر ۸ اونس یک لیوان است) در هر ۳۰ دقیقه ورزش است. بعد از آن ، خوردن آب را بر اساس میزان تشنگی خود ادامه دهید. رنگ ادرارتان باید در عرض چند ساعت بعد از ورزش زرد شفاف شود.

ادامه دارد…

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *