آخرین تمهیدات برای افزایش ظرفیت تأمین آب شرب مشهد

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین آب شرب مشهد یکی از مسائل مهم و تعیین کننده در برنامه‌ریزی این کلانشهر به شمار می‌آیدگفت: در این ارتباط جلسات منظمی میان آب منطقه‌ای خراسان رضوی و شرکت آبفای مشهد با محوریت کارگروه‌ تخصصی دفتر بنده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمان‌فر افزود: در نخستین گام با توجه به اختلافات آماری آب منطقه‌ای و آبفا، مقرر گردید کارگروهی برای تهیه گزارش مشترک در زمینه‌ منابع و مصارف آب شرب مشهد تشکیل گردد که خوشبختانه این گزارش روز گذشته ارائه شد انشاءالله در فرصت مناسبی این گزارش را به مردم شریف مشهد به صورت جامع ارائه خواهم داد.

حفر چاه در حاشیه کشف رود برای جبران کسری تامین آب شرب مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از مصوبات را بازنگری برنامه ریزی مشترک آب منطقه‌ای و آبفا برای تامین منابع آب شرب مشهد در کوتاه مدت و میان مدت اعلام و تشریح کرد: در جلسات گذشته با توجه به کاهش ذخیره آبی «سد دوستی»، برنامه ریزی برای حفر 8 حلقه چاه در بولوار شاهنامه صورت گرفت که به دلیل اینکه تملک زمین‌های این بولوار زمان‌بر بود، در این جلسه مصوب شد برای سرعت بخشیدن به این موضوع، تیمی به صورت مشترک از آب منطقه‌ای و آبفای مشهد باتوجه به اینکه زمین‌های حاشیه کشف رود در اختیار آب منطقه‌ای است، به منظور شناسایی محلی مناسب برای حفاری چاه در حاشیه کشف رود تشکیل شود.

وی بیان کرد: تجهیز و بهره برداری از چاه های محفوره در حاشیه کشف رود مقداری از نگرانی‌ها برای تامین آب شرب مشهد را کاهش می‌دهد که به همت آب منطقه‌ای و آبفا به زودی اجرایی می‌شود.

افزایش کیفیت چاه‌های آب شرب

حجت الاسلام والمسلمین پژمان‌فر هم‌چنین بهره برداری از چاه‌های آبی که به دلیل مشکلات کیفی از مدار منابع آب شرب مشهد خارج بوده است با کمک بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام هزینه‌ای برای دولت ندارد و بخش خصوصی با تجهیز و اصلاح چاه‌ها طبق توافق با آبفای مشهد و آب با کیفیت آب شرب را با قیمت مناسب به آبفا فروش می‌رساند.

وی افزود: در توسعه تصفیه آب‌های جدیدالورود به مدار آب شرب مشهد باید تمام تلاش‌های لازم با کمک بخش خصوصی صورت گیرد.

افزایش ظرفیت آب شرب مشهد با بهره برداری کامل از آب های بالاآمده و تصفیه خانه‌های جدید

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از افزایش ظرفیت آب شرب مشهد با بهره برداری کامل از بالاآمدگی‌ها و ایجاد تصفیه‌خانه‌های جدید خبر داد و بیان کرد: آبفای مشهد در این زمینه باید برنامه‌ای جامع تدوین کند که به جلسات آینده این برنامه ارائه خواهد گرفت.

دو حلقه چاه کارخانه قند آبکوه در مدار آب شرب مشهد

حجت الاسلام والمسلمین پژمان‌فر افزود: یکی از مصوبات جلسه روز گذشته، در اختیار گرفتن دو حلقه چاه در منطقه کارخانه قند آبکوه بوده که طبق مذاکرات آب منطقه‌ای و آستان قدس رضوی، دو حلقه چاه جدید یکی در محل زائر شهر برای آستان قدس رضوی جایگزین گردیده و که این تصمیم مقداری از نگرانی‌ها برای تامین آب شرب را برطرف می‌کند.

جانشینی پساب در فضاهای سبز شهر مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای مشترک بین آب منطقه‌ای و آبفا برای جانشینی آب تصفیه شده یا خام مورد مصرف در فضاهای سبز شهر مشهد خبر داد و تشریح کرد: براساس تکالیف قانونی باید در پایان سال هیچگونه مصرف آب شرب در فضاهای سبز شاهد نباشیم.

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی کیفیت پساب‌‌های کشاورزی

حجت الاسلام والمسلمین پژمان‌فر بااشاره به بازدید هفته گذشته خود از روستای «فارمد» بیان کرد: متاسفانه حقابه‌ای که از خروجی تصفیه خانه به کشاورزان این روستا تحویل داده می‌شود، از کیفیت نامناسبی برخوردار است و در آینده مسائل زیست محیطی نگران کننده‌ای را بوجود خواهد آورد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اهالی روستای «فارمد» برای افزایش کیفیت پساب تصفیه شده قول پیگیری دادم که در جلسه مدیران آب منطقه‌ای و آبفا، حل این موضوع را مطالبه کردم اظهار کرد: کمیته‌ای برای بررسی کیفیت پساب تصفیه شده یکی از مصوبات این جلسه مشترک بوده که در آینده نزدیک گزارش های خود را اعلام خواهند کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *