28 اردیبهشت بازدید از موزه‌های استان رایگان است

مدیر امور گروه موزه‌های خراسان رضوی گفت: 28 اردیبهشت، همزمان با روز جهانی موزه‌ها، بازدید از موزه ها و مجموعه های تاریخی خراسان رضوی رایگان است.

محمدرضا پهلوان اظهار کرد: براساس بخشنامه ابلاغی از سوی اداره ‌کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، 18 می که به عنوان روزجهانی موزه ها نامگذاری شده، بازدید از تمامی موزه ها و اماکن فرهنگی- تاریخی رایگان است.

وی افزود: در خراسان رضوی بیش از 70 موزه تحت نظارت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی، محیط زیست، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فردوسی، سازمان ملی زمین‌شناسی فعالیت دارند که بیش از 25 موزه وابسته به میراث فرهنگی است.

مدیر امور گروه موزه‌های خراسان رضوی بیان کرد: موزه خراسان بزرگ، موزه آرامگاه فردوسی و موزه توس، آرامگاه نادرشاه و موزه آن، مجموعه خیام و عطار نیشابور و موزه های مردم شناسی در شهرستان های استان از جمله گناباد، سبزوار، فریمان، تربت جام، تربت حیدریه، تایباد، قوچان، چناران، خواف، کلات نادری، همچنین سایت موزه های استان از جمله بندیان درگزو شادیاخ نیشابور آماده پذیرش علاقه‌مندان به صورت رایگان است.

وی با بیان این که هرساله ایکوم (شورای جهانی موزه‌ها وابسته به یونسکو) شعاری را برای موزه‌ها اعلام می‌کند، یادآورشد: شعار امسال، موزه‌های درهم تنیده با مردمان نو، رویکردهای نو با تاکید بر انسان شناسی و فرهنگ است و در این شعار بر رویکردهای جدید برای جذب مخاطب بیشتر تاکید دارد.

انتهای پیام/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *