پیست دوچرخه‌سواری ۸ کیلومتری چالیدره افتتاح شد

سید جواد شاکری با بیان این خبر اظهار کرد: این پیست دوچرخه سواری در راستای توسعه هوای پاک در منطقه و با همفکری با مسوولان هیئت دوچرخه سواری استان وشهرستان طرقبه و شاندیز آماده سازی شد که روز جمعه ۳۱ فروردین ماه همزمان با یک دوره رقابتهای جایزه بزرگ به بهره برداری رسید.

وی افزود: پیست دوچرخه‌سواری مجموعه گردشگری چالیدره به طول 8 کیلومتر است که  هزینه ای حدود 15 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت نمونه گردشگری چالیدره ادامه داد: در ساخت این پیست دوچرخه سواری تلاش شده است به لحاظ فنی شرایط خوبی را برای دوچرخه سواران فراهم کنیم.

وی بیان کرد: امیدوارم در آینده ورزشکاران به خوبی از این پیست استفاده کنند و احداث آن به ایجاد شادابی و نشاط در علاقه مندان به ورزش در منطقه طرقبه و شاندیز و حتی دوچرخه سواران مشهدی موثر باشد.

شاکری عنوان کرد: مهمترين هدف احداث این پیست، اهمیت مسائل زیست محیطی و پاکی هوا است و تلاش شده است امکاناتی فراهم شود تا دوچرخه سواران با شرایط مطلوب و فوق العاده‌ای تمرینات خود را دنبال کنند و در شرایط ایمن و ایده آلی بتوانند به فعالیت حرفه ای و ورزشی خود بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر وضعیت استاندارد و مطلوب این پیست برای فعالیت رکاب‌زنان حرفه ای در سطح قهرمانی، این پیست به‌گونه‌ای طراحی شده که خانواده‌ها هم می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند و فرزندان خود را برای دوچرخه‌سواری به این مجموعه بیاورند.

گفتنی است، مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی کشور همزمان با افتتاح این پیست دوچرخه سواری درمسافتی به طول  ۴۰ کیلومتر و با شرکت ۶۱ رکاب زن از استان‌های مختلف کشور به میزبانی شرکت نمونه گردشگری چالیدره وابسته به سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی برگزار شد.

در پایان مسابقات روز گذشته فرزاد خدایاری از استان فارس به مقام قهرمانی دست یافت و حسین سیف‌الهی و پرویز مردانی از آذربایجان شرقی به‌ترتیب دوم و سوم شدند. محمدجواد صفدری نیز با کسب رتبه دهم در این رقابت‌ها بهترین نتیجه را برای دوچرخه سواری خراسان رضوی کسب کرد.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران نیز در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها اظهار کرد: با راه‌اندازی این پیست که یکی از استانداردترین پیست‌های دوچرخه‌سواری در کشور است، شهر مشهد و استان خراسان رضوی می‌تواند در رشته کوهستان‌ پیشرفت خوبی داشته باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *