معیشت مرزنشینان، امری مهم است

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: : طرح عرضه سوخت مرزی بیشتر مربوط به مرزنشینانی می‌شود که در 20 کیلومتری مرز افغانستان قرار گرفتند که باید به معیشت آن‌ها کمک کنیم.

علی رسولیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله ما یک برنامه عملیاتی را برای استان در نظر داریم و براساس این برنامه اقتصاد استان را بنا خواهیم کرد و در نهایت در آخر سال آن را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال موضوع حمایت از کالای ایرانی بحثی جدی بود که ما باید آن را در اولویت خود قرار دهیم همچنین باید سه محور مهم را در نظر بگیریم که این محورها شامل کاهش قیمت تمام شده، افزایش درجه کیفیت کالا و در نهایت رعایت قانون استاندارد می‌شود.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: برای این که ما بتوانیم به این اهداف برسیم 41 سرفصل مهم را در حوزه‌های اقتصادی یا برنامه‌های عملیاتی لحاظ کردیم که دستگاه‌ها نیز باید در برنامه‌های خود آن را لحاظ کنند.

رسولیان خاطرنشان کرد: تا کنون برنامه‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت نهایی شده همچنین علاوه بر آن برنامه‌های حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز جمع‌بندی شده است موضوع اصلی که باقی مانده بخش کشاورزی است و تلاش خواهیم کرد حداکثر ظرف دو هفته آینده این برنامه نیز را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: سه مشخصه که در برنامه به اهداف برنامه ششم توسعه باز می‌گردد شامل افزایش صادرات استان تا سقف 12 درصد، ایجاد اشتغال استان حدود 110 هزار نفر و همچنین جذب 12 هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین در روز گذشته تقسیم دستگاهی اشتغال را انجام داده‌ایم  و مشخصا 33 دستگاه در برنامه اشتغال استان نقش گرفتند تا بتوانند این 110 هزار شغل را ایجاد کنند.

رسولیان تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهم که کمتر به آن توجه شده افزایش بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است که امسال در اولویت‌های مهم ما قرار خواهد گرفت. موضوع نوسازی و بهسازی را تلاش خواهیم کرد که در کالاهای استان نیز ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز امری مهم به شمار می‌آید، اضافه کرد: باید به این امر نیز بیشتر بپردازیم. موضوع استانداردسازی کالاها نیز بسیار مهم بوده که آن را به اداره کل استان محول خواهیم کرد که بتوانند در این زمینه اقدامات چشم‌گیری انجام دهند.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: موضوع صادرات و مبارزه با قاچاق نیز از موضوعات جدی ما است و ما تمرکز بیشتر خود را بر کالاهای ایرانی دخیل خواهیم کرد.

رسولیان گفت: طرح عرضه سوخت مرزی بیشتر مربوط به مرزنشینانی می‌شود که در 20 کیلومتری مرز افغانستان قرار گرفتند که باید به معیشت آن‌ها کمک کنیم، از طرفی دیگر سوخت ضروری اتباع افغانی را تامین کنیم که در این راستا دولت سوختی را با نرخ مشخص در اختیار ما قرار می‌دهد که  به افغان‌ها می‌رسد و منافع حاصل از آن را در بین مرزنشینان خود تقسیم خواهیم کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *