یک بار برای همیشه تکلیف حمایت از خودروسازان داخلی را روشن کنیم

نماینده تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: یک بار برای همیشه تکلیف حمایت از خودروسازان داخلی را روشن کنیم.

سعیدباستانی درباره اولویت‌هایی که کمیسیون متبوعش در سال ۹۷ باید در نظر داشته باشد، افزود: لازم است از خودروساز‌ها حمایت کنیم و بعد از آن واردات آزاد باشد.

وی اضافه کرد: خودرو‌های وارداتی نباید با این عوارض واردات بالا به دست مردم برسند چرا که مردم هیچ گناهی ندارند که نمی‌توانند خودرو خوب استفاده کنند به این دلیل اینکه همیشه گفته شده است که عده بسیار زیادی بیکار می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه افرادی که با تعطیلی خودروسازی‌ها بیکار می‌شوند کارگران و کارکنان خودروسازی‌ها و قطعه سازان هستند، افزود: اگر از خودروساز حمایت نشود، خودروساز و قطعه ساز تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجلس سوم حمایت از خودرسازی‌ها شروع شده و تاکنون ۳۰ سال است که از خودروسازان حمایت می‌کنیم، متذکر شد: بر اساس سقف تعیین شده خودروسازی‌ها باید خودرو‌ها کوچک‌سازی، تقویت و به‌روزرسانی شوند و قطعه‌سازان هم مطابق با شرایط جدید قطعه با کیفیت بسازند تا مردم خودرو با کیفیت و ایمن سوار شوند.

باستانی با تاکید بر اینکه باید در کمیسیون صنایع و معادن یک بار برای همیشه تکلیف خودروسازان را روشن کنیم، اظهار کرد: اگر قرار است حمایتی از آنان صورت گیرد، باید بعد از یک مدت مقرر این بسته حمایتی قطع و واردات خودرو‌های خارجی آزاد شود تا خودرو‌های ما با خودرو‌های خارجی رقابت کنند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال ۹۷ باید از ظرفیت‌های صنعت برق هم به خوبی استفاده شود، تصریح کرد: ایران در حوزه تولید، توزیع و خدمات مهندسی صنعت برق در خاورمیانه رتبه برتر را دارد و باید از ظرفیت این بخش برای افزایش صادرات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انتزاع صنعت چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از اولویت‌هایی است که برای سال ۹۷ دنبال می‌کنیم، گفت: باید به چاپ به عنوان یک صنعت نگاه شود و از مزایای صنعتی بودن استفاده کند و به همین دلیل دنبال آن هستیم که صنعت چاپ ذیل وزارت صنعت قرار گیرد.

باستانی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت صنایع معدنی را به حجم تولیدات فولاد، مس و آلومینیوم برسانیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های این حوزه فراهم نیست و باید در جهت ریل گذاری برای افزایش پتانسیل صنایع معدنی استفاده کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *