کیفیت بالای و قیمت پایین، راه حمایت از تولید داخلی است

نماینده فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم تولید داخلی حمایت شود باید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

حمید گرمابی اظهار کرد: تحقق شعار امسال همت همه‌ مردم و مسئولان را می‌طلبد و همانگونه که مردم از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنند ، تولیدات هم باید با کیفیت و قیمت مناسب ارائه شود.

وی افزود: به دلیل مهاجرت بیش از حد روستاییان به شهرها، مسئولاندولتی به این نتیجه رسیده‌اند که باید جلوی این روند گرفته شود و حمایت از اشتغال روستایی و ارائه‌ تسهیلات با بهره‌ ۶ درصد را در پیش گرفته‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانان تحصیل‌کرده‌ روستاها می‌توانند با ایجاد شرکت تعاونی و ارائه‌ طرح‌های اقتصادی از این تسهیلات استفاده کنند.

وی بیان کرد: معضل دیگری که امروزه در کشور ایجاد شده است خطر بحران آب است و باید گفت متاسفانه در بخش کشاورزی بیشترین هدررفت آب را داریم و باید به سمت کشاورزی مکانیزه حرکت کنیم.

گرمابی ابراز کرد: دولت نیز به شرط یک دست شدن زمین‌ها و تشکیل تعاونی، ۸۵ درصد در هزینه‌ مکانیزه شدن روش‌های کشاورزی کمک می‌کند، کشت گلخانه‌ای نیز از دیگر روش‌هایی است که برای مقابله با این بحران توصیه می‌شود.

وی گفت: بخش زبرخان به زودی تبدیل به شهرستان می‌شود و این موضوعی است که ۱۵ سال در جریان است که قرار بود در جلسه‌ چهارشنبه‌ آخر سال کمیسیون تقسیمات کشوری مطرح شود که کمیسیون تشکیل نشد ولی مقرر است در اولین جلسه‌ی کمیسیون پس از تعطیلات مطرح و و به تصویب رسد تا مردم این منطقه به حقی که سال‌هاست تضییع شده برسند.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *