تفاهم‌نامه مدیریت منابع و مصارف بیمه کشاورزی خراسان رضوی امضا شد

تفاهم‌نامه طرح مدیریت منابع و مصارف روز سه شنبه طی مراسمی بین صندوق بیمه کشاورزی و روسای سازمان جهاد کشاورزی و شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در مشهد به امضا رسید.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی در این مراسم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه حق بیمه سهم کشاورزان در اختیار استان قرار می‌گیرد تا بتوانند با استفاده از آن خسارتها را مدیریت کنند.

تورج سعیدی افزود : این طرح که از اواخر پارسال به صورت محدود و آزمایشیبرای محصولات بهاره در خراسان رضوی آغاز شده بود از امروز بطور گسترده در همه زیربخشهای کشاورزی این استان برای دوره یک ساله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون مدیریت درصد کمی از خسارتهایی که به بخش وارد می‌شود از محل سهم بیمه کشاورز تامین و عمده آن در تعهدات دولت تعریف می‌شود. اما در این تفاهم‌نامه مدیران و متولیان بخش کشاورزی در خراسان رضوی تصمیم دارند با مدیریت حق بیمه سهم کشاورز بحرانهای این حوزه را سامان دهند.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: طرحهای بیمه ای پایدار برای این امر برنامه ریزی شده و تلاش بر آن است تا با افزایش چتر بیمه و جمع آوری منابع خرد تولیدکنندگان اعتبارات کلان تامین شود تا بتوان بحرانها را مدیریت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بخش کشاورزی استان همانند هر فعالیت اقتصادی دیگر نیازمند پشتوانه سرمایه گذاری مناسب و صنعت بیمه محور این حمایت است.

مجتبی مزروعی افزود: برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی طرح مدیریت منابع و مصارف بیمه ای به صورت آزمایشی برای نخستین بار در خراسان رضوی اجرا شد که موجب افزایش سطوح بیمه ای و توان صندوق در پوشش خسارتهای سنگین و خارج از توان استان است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی بر آن است ظرف دوره پنج ساله تمامی سطوح زیر کشت و واحدهای تولیدی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایمن شود تا سرمایه‌ها به این حوزه منتقل گردند.

رئیس شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: این استان می‌تواند در مدیریت منابع و مصارف بیمه ای به خوداتکایی برسد مشروط بر آنکه پشتیبانی از سوی فعالان و دست اندرکاران بخش محقق شود.

علی دشت بیاضی افزود: از مجموع منابع صندوق بیمه کشاورزی 30 درصد مردمی و بقیه دولتی است. پارسال این طرح به صورت محدود بر روی محصولات بهاره اجرا شد و ضریبها بیانگر موفقیت آن است.

وی ادامه داد: در اجرای محدود این طرح، منابع جمع آوری شده( از محل سهم بیمه‌های مردم) با رشد 53 درصدی نسبت به سال قبل به میزان 10 میلیارد ریال رسیده است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *