وضعیت زرد با تعویض طلایی

هفته‌های پایانی لیگ هفدهم را پشت سر می‌گذاریم. هفته‌هایی که به التهاب و جذابیت‌های لیگ و فوتبال ایران افزوده است و جدای از قهرمان لیگ که با اقتدار مشخص شده تیم‌هایی هستند که برای رتبه‌های بالای جدول و کسب مقام نائب قهرمانی می‌جنگند. تیم‌هایی مثل سایپا، ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران

در میانه میدان نیز تیم‌هایی هستند که نه گزینه‌های سقوط به لیگ پایین‌تر هستند و نه آنقدر امتیاز دارند که امیدی به کسب سهمیه یا نائب قهرمانی لیگ داشته باشند. اما در پایین جدول هم تیم‌های دیگری هستند که گزینه‌های سقوط به لیگ یک محسوب می‌شوند. در پایین لیگ هم منهای مشکی‌پوشان که هفته‌هاست به لیگ یک سقوط کرده، تیم‌های دیگری هستند که آنها هم گزینه‌های سقوط به لیگ یک هستند. مانند: تراکتورسازی، پدیده، سپاهان، سپیدرود رشت، استقلال خوزستان و نفت تهران که از دیگر تیم‌ها بیشتر خطر را بیخ گوش خود احساس می‌کند.

در این میان شاگردان مهاجری که به عنوان یکی از تیم‌های فانوس به دست جدول رده‌بندی محسوب می‌شوند هفته گذشته برابر یکی دیگر از تیم‌های در خطر سقوط به میدان رفتند و همانطور که پیدا بود این دیدار به نوعی یکی از بازی‌های فینال گونه این تیم محسوب می‌شد و با توجه به شرایط این روزهای پدیده، کسب سه امتیاز از این دیدار را می‌توان مهمترین ماموریت مهاجری و بازیکنانش در هفته‌های اخیر دانست.

آنها که شاید به کسب یک امتیاز از تهران نیز راضی بودند نیمه اول را با تساوی بدون گل به پایان رساندند. اما در نیمه‌ی دوم بازی متفاوتی را از پدیده شاهد بودیم و دقیقه 57 پدیده دومین تعویض خود را انجام داد و طی آن هافبک سابق پرسپولیسی‌ها را به میدان آورد تا شاید بتواند با حرکات بازیکن تازه وارد خود سند ماندگاری در لیگ برتر را به امضا برساند و در نهایت همین اتفاق هم افتاد و میلاد کمندانی در دقایق پایانی موفق شد گل سه امتیازی خود را وارد دروازه کند و تعویض طلایی مشهدی‌ها لقب بگیرد.

این بازیکن تیم پدیده که توانست با گل سه امتیازی خود پدیده را 29 امتیازی کند تا کمی از فشارهای روی این تیم در هفته‌های اخیر برداشته شود، اما آنها با شکست نفت در هفته بیست‌وهشتم اعلام کردند که گزینه سقوط نخواهند بود. کمندانی گلزن پدیده‌ای‌ها در این‌باره گفت: درست است پدیده شرایط بدی را پشت سر گذرانده است اما مطمئن باشید که گزینه سقوط نخواهد بود. بچه‌های تیم فصل سختی را پشت سر گذرانده‌اند اما مطمئنا در این چند هفته با تمام قوا پا به میدان مسابقه می‌گذاریم و اجازه نمی‌دهیم تیم حتی به مرز سقوط نزدیک شود چه برسد به آنکه سقوط کند.

وی در ادامه درباره گلی که در این بازی به ثمر رساند گفت: شیرینی گلزنی‌ام به نفت وقتی بیشتر شد که تمام بازیکنانی که مقابل ما حضور داشتند هم‌تیمی‌های سابقم در پرسپولیس بودند و علاوه بر تجدید خاطره روزهای بازی با آنها توانستم برتری‌ام را مقابل آنها به اثبات برسانم.

او در خصوص دیدار هفته آینده‌شان که دربی مشهدی‌هاست و یک بازی آسان خاطرنشان کرد: ای کاش این روزها با مشکی‌پوشان بازی نمی‌کردیم چون واقعا ناراحت‌کننده است که نماینده‌ای از مشهد کنار برود. آنها مطمئنا زحمات بسیاری در لیگ کشیده‌اند ولی خب امسال فصل خوبی برای مشهدی‌ها نبود و نه می‌شود اعتراض کرد و نه می‌شود دفاعیه‌ای داشت.

کمندانی در ادامه گفت: در خصوص بازی هم باید گفت که دیدار آسانی نداریم چون آنها نمی‌خواهند با سرافکندگی از لیگ برتر خداحافظی کنند و در چند بازی گذشته هم مشکی‌پوشان با تمام قدرت مقابل حریفان بازی کرده‌اند اگر نتایج به نفع آنها رقم نخورده یک قسمتش برمی‌گردد به بدشانسی که مهمترین نقش را در نتیجه‌گیری دارد.

 

 

رضا مهاجری سرمربی تیم پدیده در نشست خبری پس از بازی با نفت گفت: خیلی خوشحالیم. برد در روزی که هر دو تیم تحت فشار بودند، باعث خوشبختی است. تحت فشار بودن هر دو تیم در کیفیت بازی تاثیرگذار بود و هم ما موقعیت هایی را از دست دادیم و هم نفت چند موقعیت خوب داشت که نتوانستند. خوشحالیم که در سخت ترین بازی فصل با ارزش ترین سه امتیاز فصل را گرفتیم. خداروشکر در روزی که مسئولان شهر نیمچه حمایتی کردند، بردیم و این فرق ماست نسبت به بازی قبل. استرس امروز حرف اول را برای هر دو تیم می‌زد و تقریبا بقای ما قطعی شد. در شرایطی که نگاه ما این نبود و باید برای سهمیه میجنگیدیم اما مشکلاتی که گریبان پدیده را گرفت باعث شد تا امروز برای بقا بجنگیم. خداروشکر در آستانه مبعث سه امتیاز حساس گرفتیم و انشالله دو بازی دیگر تیم را تحویل صاحبش می‌دهیم تا انشاالله سال های سال موفق باشند.

او ادامه داد: سعید جلالی راد روز خیلی خوبی را در درون دروازه گذراند، خط دفاعی خیلی تلاش کرد و من حیث المجموع باید به مجموعه تیم تبریک بگویم که این اتفاق مبارک و میمون رخ داد. البته متاسفم برای نفت و این روزهایش؛ آن ها هم بیرون از زمین مشکلاتی مثل ما دارند.

سرمربی پدیده در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیم عجیب مدیران پدیده در عدم تیم داری در فصل آینده نیز گفت: کدام تصمیمشان عجیب نیست؟ من دیشب تا ۱۱-۱۲ شب دنبال بازیکنانمان بودیم، آن هایی که در طول فصل ۵ درصد گرفته بودند و به احترام من آمدند و تمام توانشان را گذاشتند. ما این فصل اتفاقات عجیب و غریب زیاد داشتیم و انشالله این آخری باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *