160 هزار لیتر روغن موتور تقلبی در مشهد کشف شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون 160 هزار لیتر روغن موتور تقلبی توسط بازرسان این سازمان در مشهد کشف شد.

علی باخرد افزود: این روغن ها در ظروف چهار لیتری و بشکه های 208 لیتری عرضه می شد.

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به سفرهای نوروزی بازرسی و نظارت بر کالاهای مرتبط با سفر و خدمات خودرویی ازجمله روغن موتور، فیلترهای هوا و روغن وسائل نقلیه مورد توجه این سازمان قرار گرفته است.

وی به کشف 85 هزار لیتر روغن تقلبی از یک انبار در مشهد طی 2 ماه قبل اشاره کرد و گفت: عمده بازرسی های این اداره در پی شکایت واحدهای تولیدی دارای مجوز از شهریور ماه سال جاری آغاز شده و کشف اقلام غیر استاندارد نیز با خشنودی تولید کنندگان داخلی این محصولات مواجه شده است.

باخرد عرضه روغن موتور در واحدهای صنفی به صورت بشکه های 208 لیتری را غیرمجاز دانست و افزود: به دلیل امکان سوء استفاده احتمالی از عرضه روغن در این بشکه ها واحدهای صنفی تعویض روغن نباید از این ظروف استفاده کنند.

وی خواستار مشارکت و فعالیت دیگر نهادهای نظارتی و انجام عملیات مشترک با این اداره برای شناسایی و کشف اقلام غیر استاندارد و تقلبی شد.

مدیر حقوقی اداره کل استاندارد خراسان رضوی نیز گفت: در هفته جاری سه هزار و 500 لیتر روغن موتور در بازرسی مشترک با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان از یک توزیع کننده عمده اقلام خودرو و سه واحد تعویض روغن در مشهد کشف شد.

محمد رضا بخشایی افزود: این توزیع کنندگان روغن های تقلبی و ارزان قیمت را در ظروف پلاستیکی و فلزی یک برند معتبر روغن موتور به شکل ماهرانه بسته بندی نموده و با قیمت زیاد عرضه می کردند.

وی اظهار کرد: هزار لیتر از روغن های مزبور در ظروف چهار لیتری و 2 هزار و 500 لیتر در بشکه های 208 لیتری قرار داشت. حدود هزار قلم کالای داخلی از جمله روغن موتور و فیلترهای هوا و روغن خودرو مشمول استاندارد اجباری است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *