گره ترافیک طرقبه باز می شود؟

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات همواره اکثر مردم به دنبال مکانی خوش آب و هوا و تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت می نمایند، شهر طرقبه که هم اکنون نیز به برکت آب و هوای مطلوب از امکانات تفریحی و رفاهی بهره مند است، هم از این امر مستثنا نیست و یکی از گزینه های مناسب گردشگری استان خراسان محسوب می شود.

شهردار طرقبه از ساماندهی وضعیت خدمات دهی و فضای شهری، شهر طرقبه خبر داد و گفت: طرقبه دچار مشکلات متعدد خدماتی و رفاهی بود معضلی که نارضایتی شهروندان و گردشگران را به دنبال داشت، از همین رو شهرداری اقدامات و تلاش های فراوانی به جهت زنده شدن شهر و معرفی آن به عنوان قطب گردشگری نموده است، شاید جمعیت شهر طرقبه بیش از 20هزار نفر برآورد شده است اما فضای گردشگری این شهر سبب افزایش این اعداد و ارقام می شود بنابراین تلاش ما برای خدمت رسانی و ایجاد مکان های مناسب و رفاهی برای نه تنها شهروندان بلکه گردشگران هم خواهد بود.

 

بودجه جوابگوی سیر صعودی نمودار ورود گردشگران به شهر طرقبه نیست

وی در ادامه افزود: برآورد ورود خودروها به شهر طرقبه در سال 93 تعداد 8میلیون و 300 هزار خودرو، سال 94 تعداد 11میلیون و 500 هزار خودرو، سال 95 تعداد 15میلیون و 300هزار خودرو و 11 ماه اول سال 96تعداد16 میلیون و 500 هزار خودرو وارد این شهر شده است بنابراین با توجه به افزایش سالیانه شهروندان و گردشگران، ساماندهی و بروزرسانی معابر، خیابان و بلوار های شهر نیازمند توجه فراوانی است در حال حاضر در ایام دهه فجر با بازگشایی بلوار امام خمینی و اتصال ابتدای طرقبه به بلوار کوهساران راه های ارتباطی وضعیت بسیار مطلوبی یافته است. با احداث پارک محلی شهرک ایثار و بهره برداری از فاز 3 جداسازی آب فضای سبز از آب شرب با استارت 6 منبع بتنی خط لوله آب در 24 کیلومتر مربع به اطمینان خاطر می توان گفت شهرداری در آماده باش دائمی و پذیرایی از مهمانان و گردشگران می باشد. و متمایز با نیاز شهر تلاش ما به افتتاح هر چه سریع تر پروژه های خدماتی در پیش رو است که با اختصاص بودجه مناسب این امر سریعتر رخ خواهد داد.

 

مشکلات پارک خودرو در طرقبه پایان خواهد یافت

خادم پیر در ادامه افزود: زیباسازی و مبلمان شهری امری بسیار مهم در توسعه یک شهر گردشگری می باشد شهرداری همچون سالیان گذشته با گل آرایی، رنگ آمیزی، نصب المان های شهری، ساماندهی و بهسازی آسفالت معابر و خیابان ها به میزبانی عید نوروز و سال جدید خواهد رفت، از سویی دیگر کمبود پارکینگ در شهر طرقبه که خود سبب نازیبایی شهر می گردد، یکی دیگر از دغدغه های ما بود که از همین رو اقدام به خرید زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع در بلوار صاحب الزمان نموده ایم که این پروژه در مرحله انعقاد قرار داد ساخت پارکینگ طبقاتی به مساحت 40متر مربع می باشد. همچنین در حال حاضر پارکینگ رو باز بازار بعثت طرقبه در مساحت 5هزار متر مربع و پارکینگ مجتمع چالیدره با گنجایش 300خودرو میزبان مراجعه کنندگان می باشد. از همین رو این وعده را به شهروندان خواهیم داد که به زودی مشکلات پارک خودرو در شهر هم خاتمه خواهد یافت.

 

باید دولت متولی و یاری دهنده شهرداری ها در خدمت رسانی باشد

وی از کمبود بودجه و کم لطفی دولت گله مند شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما در جلب رضایت شهروندان است در زمانی که بودجه و سوبسیدهای دولتی چکه کنان به دست شهرداری ها می رسد متمایلا دست های ما برای خدمت رسانی هر چه بیشتر بسته است. ما توقع داریم تلاش هایمان با کمک های دولتی به ثمر رسد و شهرومندان از عملکرد شهرداری رضایت همیشگی داشته باشند، گردشگرانی که به این شهر برای استفاده از ییلاقات و رودخانه های طرقبه مراجعه می کنند و شهروندان ساکن توقع حمل و نقل عمومی مناسبی را دارند که با تخصیص مینی بوس ها، اتوبوس و تاکسی های گردشگری با سوبسید دولتی جوابگو و تحقق خواسته های مردم خواهیم بود. در امر مبلمان شهری با توجه به اینکه شهر طرقبه یکی از قطب های گردشگری استان است نیازمند اعتبارات هستیم تا نیاز شهر برای ساختار زیباتر ارضا شود.

 

 

گزارشی از سهیلا ساقی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *