نطفه فساد باید از بین برود

امام جمعه مشهد گفت: نطفه فساد و نامنی در کشور باید از بین برود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه در خطبه های نمازجمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: دشمن قاوله خیابان پاسداران را با دو انگیز انجام داد. اول این‌که مسؤولان و کارگزاران نظام را به یک جریان مشغول کند تا در مسئله رسیدگی به مردم، معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم در ماه آخر سال، فرصت نکنند شب عید مردم را دست‌وپا کنند و شب راحت و مرفه تأمین کنند و از طرف دیگر، یک جریان نابکارانه جاسوسی دشمن در جاسوسی موشکی زیرپوشش حفاظت محیط‌زیست که به دست قهرمانان اطلاعاتی و امنیتی ما در سپاه پاسداران افشا شد و دشمن شکست خورد، می‌خواهد به حاشیه براند، افکار عمومی را منحرف کند و مردم دیگر از جاسوس موشکی حرف نزنند و فکری برای آینده جاسوسی دشمن در کشور نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: تشکر می‌کنم از مجموعه برادران و خواهران دلداده ولایت اهل‌البیت(ع) که در روز سه‌شنبه، سالروز شهادت صدیقه اطهر(ع) با این عزاداری مجلل و شایسته مقام ولایت امام هشتم(ع) اشک‌ریزان، بر سر زنان و بر سینه‌زنان از میدان شهدا تا حرم مطهر راه افتادند برای عرض تسلیت به میوه دل صدیقه اطهر، امام هشتم(ع) ان‌شاءالله قدم‌های شما بر صراط نلغزد که شعائر فاطمی را با این عزت، احترام و تجلیل از اهل‌البیت(ع) انجام دادید.

علم الهدی ادامه داد: شایسته زهرا(س) نه‌تنها بالاتر از این‌هاست بلکه نه‌تنها این شعائر و اظهار عشق‌ها، بتواند کمی از جراحت قلب نازنین امیرالمؤمنین(ع) بزداید، برادران و خواهران، اگر یک‌درصدی از شما و ما آن شب بودیم که بدن و جنازه زهرا روی دست علی ماند، آن‌طور امیرالمؤمنین(ع) مستأصل نمی‌شد، شاید اگر یک‌درصدی از ما آنجا بودیم، شاید علی به این زودی زهرا را از دست نمی‌داد.

 

استیصال امیرالمؤمنین هنگام دفن صدیقه اطهر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در بیان وضعیت امیرالمؤمنین در زمان دفن صدیقه اطهار، اضافه کرد: در تمام زندگی‌اش امیرالمؤمنین یک بار مستأصل شد، آن شبی که می‌خواست فاطمه را در میان قبر بگذارد، او دو رکعت نماز خواند و از خدا صبر خواست تا مقاومتی به علی بدهد شاید بتوان این کار را بکند اما درد آن‌قدر سنگین بود که شاید دو رکعت نماز هم آن‌طور اثر نگذاشت. وقتی علی دست را برد زیر بدن مجروح زهرا، با کند زانو تا دم قبر آمد، تا آنجا آمد اما دیگر نتوانست ادامه دهد، نگاهی به داخل قبر کرد، نگاهی به بدن مجروح روی دستش کرد، مگر می‌شود این بدن را در میان قبر گذاشت؟ مگر می‌شود با دست خودم روی این بدن خاک بریزم؟

وی افزود: همین‌طور مستأصل مانده بود، در نهج‌البلاغه خود مولا این‌طور می‌گوید که دو دست شبیه دست‌های پیامبر ظاهر شد، اگر این دست‌ها ظاهرنشده بود، آن شب دفن زهرا به‌وسیله امیرالمؤمنین(ع) امکان نداشت، این جنازه را به دست‌ها داد، گفت «یا رسول‌الله، سلام بر شما از جانب خودم، از جانب این دختری که امشب به شما سپردم و امشب مهمان شماست»، امانتی که به من داده بودی به تو پس دادم، دخترت به تو خبر خواهد داد با او چه کردند، بعد از شما امت با او چطور برخورد کرد، از زهرا بپرس حالش را جویا شو. مولا می‌فرماید فهفه السؤال، یعنی سؤال‌پیچ کن زهرا را، چون علی تجربه دارد، سه ماه است زهرا از صورت نیلی به علی چیزی نگفت، از بازوی شکسته به علی چیزی نگفت، از دنده خورد شده بین در و دیوار چیزی نگفت، می‌گوید عادی سؤال کنی، چیزی نمی‌گوید، سؤال‌پیچش کن.

 

انحراف ستیزی، محور قیام صدیقه اطهر

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که محور قیام صدیقه اطهر، انحراف ستیزی در جامعه بود، خاطرنشان کرد: محور قیام صدیقه اطهر(ع) که به شهادت حضرت به این کیفیت منجر شد، انحراف ستیزی بود؛ برادران جوان، خواهران جوان، درس‌خوانده‌ها، مرتبطان با فضای مجازی با همه فرهنگ‌های دنیا، انحراف ستیزی، آزادی‌ستیزی نیست، اینی که اگر بنا شد محورهای اقتدار یک نظام در خط مقابله با انحراف قرار بگیرد و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و خصوصاً شما، انحراف ستیزی را با آزادی‌ستیزی اشتباه  بگیرید و جلوی حرکت‌های صیانت از نظام و ارزش‌های انقلاب را با این جوسازی‌های دشمن و تلقینات سوء بخواهید بگیرید، خیلی بی‌انصافی است.

وی تصریح کرد: انحراف دشمن جامعه است، انحراف بن‌بست انقلاب است، انحراف، راه کج کردن برای مردم از صراط مستقیم است، باید با انحراف ستیز شود، امیرالمؤمنین و حضرت زهرا، هم کفر ستیز و هم انحراف ستیز بودند، در عرصه کفر ستیزی امیرالمؤمنین تنها با کفر می‌جنگید اما وقتی به مرحله انحراف ستیزی رسید، زهرا به کمک علی آمد تا با انحراف مبارزه کند، انحراف رهبری از خط امامت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *