هزینه‌های سربار تولیدی کاهش یابد

استاندار خراسان رضوی گفت: هزینه‌های سربار واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی استان برای رونق تولید نیازمند کاهش هزینه‌های سربار مانند هزینه برق، آب، گاز و زمین هستند.

علیرضا رشیدیان عصر یکشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در مشهد به فعالیت 45 شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: شهرکهای صنعتی در این استان ظرفیت مناسبی برای توسعه دارند و می‌توان با کمک به آنها در کاهش هزینه‌های سربار به بخش تولید رونق بخشید.

وی همچنین خواستار کاهش تعرفه‌های برق، آب، گاز، ایجاد راه دسترسی مناسب به شهرکها و ارزان کردن قیمت واگذاری زمین به واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی شد و ادامه داد: برنامه ریزی در استان این براساس تحقق اهداف دولت مبنی بر رونق تولید و اشتغال پایدار صورت گرفت.

استاندار خراسان رضوی گفت: رئیس جمهوری اخیرا برای توسعه اشتغال روستاییان 12 هزار میلیارد تومان ابلاغ کرد و دستور داد استانها باید تا پایان تیر امسال سهم خود را از این اعتبارات جذب کنند در غیر این صورت سهم آنها به استان دیگر اختصاص می‌یابد.

وی به ظرفیتهای خراسان رضوی به ویژه مشهد در بحث سوغات نیز اشاره و بیان کرد: ارزش ریالی سوغات در مشهد سالانه سه هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شد. این شهر سالانه پذیرای 28 میلیون زائر و این ظرفیتی است که تاکنون به خوبی از آن بهره نگرفته ایم.

رشیدیان به فعالیت 6 هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: 95 درصد این واحدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال شده اند.

وی افزود: در دولت یازدهم اقدامات زیادی برای توسعه سرمایه گذاری صنعتی در استان انجام گرفت که ایجاد واحدهای بزرگی در منطقه سنگان برای بهره گیری از سنگ آهن و راه اندازی واحدهای فولادی، بزرگترین کارخانه تولید شیشه در فریمان و یکی از بزرگترین کارخانه‌های کاغذسازی در بینالود از جمله این اقدامات است.

استاندار خراسان ضوی با اشاره به مزیت‌های فوق العاده استان در صنعت چرم و فعالیت واحدهای دامی با ظرفیت تولید 14.5 میلیون تن نیز اشاره و بیان کرد: واحدهای صنعتی فعال در بخش چرم از غرب استان جمع آوری و در منطقه‌ای به نام چرمشهر در جاده میامی متمرکز شدند تا بتوان آلودگی زیست محیطی آنها را مهار کرد.

وی در ادامه به رکود صنعتی و اقتصادی طی سالهای 1389 تا 1392 اشاره و بیان کرد: با این حال طبق برنامه ریزی انجام گرفته در سال 1394 حدود 36 هزار فرصت شغلی و پارسال 97 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد.

رشیدیان افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه و تکلیف استان مبنی بر ایجاد 123 هزار فرصت شغلی طی امسال با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی و تحقق برنامه اشتغالزایی خراسان رضوی مبنی بر تقسیمات شهرستانی و دستگاهی پیش بینی می‌شود تا پایان امسال 154 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *