باید جوان باوری گفتمان غالب جامعه شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: باید جوان باوری گفتمان غالب جامعه شود.

سید جواد حسینی روز یکشنبه در نشست افتتاحیه پارلمان مشورتی جوانان در گناباد افزود: اولین هدف ایجاد پارلمان جوانان گفتمان موضوع جوان باوری و جوان یاوری در جامعه است.

وی اضافه کرد: گفتمان سازی امری فرهنگی است و مسئولین و جامعه باید در مرحله نظر، بیان و باور جوانان را باور کرده و امور را به آنان بسپارند.

معاون استاندار دومین هدف ایجاد پارلمان را تقویت روحیه خود باوری و تعمیق بخشی به هویت دینی و ملی جوانان دانست و اظهار کرد: امروزه بحران هویت، بحران افتخار و گسست نسلی جوانان جامعه را رنج می‌دهد و باید خودباوری جوانان شکوفا شده و هویت دینی و ملی آنان تعمیق بخشیده شود.

وی افزود: هویت نظام جمهوری اسلامی مردم ایران بر پایه ایرانیت و اسلامیت بنا نهاده شده است و این دو همواره با هم بوده اند و تفکیک ناپذیرند.

حسینی سومین هدف ایجاد پارلمان را ایجاد فرصت‌های برابر در همه ابعاد برای جوانان در راستای ایجاد بستر تسهیل مشارکت نهادمند آنان در تصمیم سازی برای مسائل مهم شهرستان و استان دانست و اظهار داشت: مشارکت‌های  نمادین، محدود و مقطعی سه نوع مشارکت واقعی است اما مهمترین نوع مشارکت مشارکت واقعی نظامند، پایدار و مستمر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: هدف اصلی ایجاد پارلمان مشورتی جوانان مشارکت نظام مند جوانان در امر رشد و توسعه جامعه است.

وی گفت: هر چقدر سازمان دولت کوچک و سازمان مردم بزرگ شود به سمت رشد و توسعه حرکت کرده ایم.

حسینی بابیان اینکه اطلاع رسانی مناسب و ارتقا و بهبود شاخص‌های حوزه جوانان چهارمین هدف راه اندازی پارلمان است اظهار داشت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به درستی اطلاع رسانی نشده است و این پارلمان می‌تواند در راستای اطلاع رسانی دستاوردها گام بردارد.

وی ظرفیت سازی برای جانشین پروری و بکارگیری جوانان در عرصه‌های مدیریتی را پنجمین هدف پارلمان دانست و اظهار داشت: هرجا به جوانان میدان داده شده است موفقیت هم حاصل شده است و دولت هم این موضوع را درک کرده است و قرار است میانگین سن مدیریتی از ۴۸ سال به ۴۰ سال کاهش پیدا کند.

وی افزود: ۲۰ میلیون جوان در سطح کشور داریم .تعداد جوانان استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که معادل ۸.۶ درصد جمعیت جوانان کشور است و استان رتبه دوم کشور به لحاظ جمعیت جوان را دارد.

حسینی تصریح کرد: سه مدیر کل استان متولد دهه شصت می‌باشند و ۷ درصد بخشداران نیز متولد دهه شصت هستند.

معاون استاندار تقویت روحیه نقادی را ششمین هدف راه اندازی پارلمان جوانان دانست و افزود: ۱۳۶۰ جوان در استان مشارکت نظامند در قالب پارلمان مشورتی جوانان خواهند داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *