مقاومت‌ دربرابر اعاده اموال نامشروع مسئولین

چند روز بعد از مطرح شدن طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس شورای اسلامی، دو تن از نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت از ضرورت ها و مقاومت‌ها درباره این طرح سخن گفته اند که در ادامه می‌خوانید.

 

صاحبان ثروت نامشروع مقاومت می‌کنند

نماینده چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برخی مخالفان طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، در مجلس علیه این طرح اقدام نکنند دو فوریت آن به تصویب خواهد رسید،‌ گفت: کسانی که ثروت‌های ناحق کسب کرده‌اند برای عدم اعاده اموال نامشروع تلاش می‌کنند.

محمد دهقانی با اشاره به تحویل طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ بنای ما بر این است که دوفوریت این طرح در نشست علنی روز یکشنبه هفته آینده مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، افزود: چنانچه دوفوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس تصویب شود، تا پایان سال جاری تکلیف این طرح در مجلس مشخص و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

طراح طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان همچنین با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با بیش از 180 امضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده، در خصوص تصویب یا عدم تصویب دو فوریت این طرح در مجلس اظهار داشت: اگر نمایندگانی که این طرح را امضا کردند و موافق این طرح بودند رای موافق به دو فوریت بدهند طبیعی است که دو فوریت آن تصویب خواهد شد.

 

امیدواریم دو فوریت طرح تصویب شود

این نماینده مرم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما طبق قانون، طرح را به هیأت رئیسه تقدیم کردیم و از هیأت رئیسه می‌خواهیم طرح در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد و دو فوریت آن در جلسه علنی روز یکشنبه مطرح شود.

وی افزود: اگر از سوی برخی مخالفان این طرح اقداماتی علیه تصویب آن صورت نگیرد دو فوریت این طرح در مجلس تصویب خواهد شد و در جلسات علنی هفته آینده جزئیات طرح در صحن مطرح خواهد شد.

عضو کمیته حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی است کسانی که به ناحق ثروت اندوزی‌هایی داشته‌اند اقداماتی را علیه این طرح‌ خواهند داشت و تمام توان خود را برای عدم تصویب و اجرای آن به کار خواهند گرفت لذا امیدواریم مردم در میدان حاضر باشند و حمایت کنند تا این کار به نتیجه برسد.

 

مسئولین پاکدست از ثروت‌اندوزان تفکیک شوند

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع گفت: در جریان اعاده اموال نامشروع، مسئولان پاکدست و ثروت‌اندوز از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

هاجر چنارانی افزود: آیا تاکنون اندیشیده‌اید که چرا امام فرموده‌اند مجلس در راس امور است؟ در پاسخ باید گفت چرا که ما نمایندگان مردم هستیم و باید پیگیر مطالبات مردم باشیم. ما باید نمایندگان ملت باشیم نه نمایندگان دولت.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به توسعه فضای مجازی و آگاهی بیشتر مردم نسبت به عملکرد مسئولین، ما باید پاسخگوی چرایی سوالات مردم باشیم. با توجه به سفر اخیر وزارت خارجه فرانسه به ایران در پی شکست متناوب دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی، آمریکا و عربستان سعودی تصمیم گرفتند تا جمهوری اسلامی را محدود سازند و حتی دست به اقناع کشورهای اروپایی زدند. امروز زمان اتحادی مضاعف است. با اتحاد و همدلی ملی باید دولت را تقویت کنیم اما تقویت دولت به منزله حمایت از بی‌عدالتی‌ها نیست.

وی تصریح کرد:‌ امروز کمترین حق مردم دانستن دلیل مشکلات ایجاد شده در جامعه است. تا چه زمانی باید مردم منتظر باشند؟ در گردانه بی‌اعتمادی که برای مردم ایجاد شده مشکلات و آسیب جدی به مردم، بیکاری و تورم وارد شده است. مردم امروز می‌خواهند بدانند آنان که قسم خوردند و رجایی‌وار وارد عرصه خدمت شدند چگونه یک شبه ثروت‌شان سر از هزاران میلیارد در آورد. مگر قرار نبود خاکی باشند و مسئولانی صدیق و امانتدار ملت باشند؟

چنارانی ادامه داد: در این راستا ما نمایندگان طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را تقدیم کردیم و در صورت تصویب نهایی این طرح شامل تمام مسئولان کشور از زمان انقلاب تا به امروز می‌شود. با اجرای این طرح مسئولین پاکدست و ساده‌زیست که الحق والانصاف تعدادشان کم نبوده مشخص و مورد تحسین قرار می‌گیرند و آنهایی که مسئولیت را طعمه ثروت‌اندوزی قرار دادند موظف می‌شوند اموال مستضعفین و فقرا را که صاحبان اصلی انقلاب بودند، برگردانند و دست‌شان از سر محرومان کوتاه می‌شود.

 

قدر انقلاب را بدانیم

این عضو مجلس دهم، یادآور شد: امروز باید بعد از ۴۰ سال به دنبال احیای شاهرگ‌های اصلی انقلاب باشیم. انقلاب حاصل خون هزاران شهید و ایثارگری و مجاهدت خادمان است، باید قدرش را بیش از پیش بدانیم. امروز اگر ما آمدیم که خدمت صادقانه داشته باشیم باید افتخار کنیم و خط و مشی خود را از خیانتکاران به امانت مردم جدا کنیم. یک بار برای همیشه مردم باید بدانند و قطعا آیندگان تفاوت نمایندگان و خادمان اصلی خود را از بقیه به‌اصطلاح مسئول تشخیص خواهند داد. دولت با شعار حمایت از زنان، جوانان، نخبگان آمده است پس روزنه امید دولت برای اقشار مختلف چه شده است؟

چنارانی، تصریح کرد: آقای روحانی بعد از پنج سال با توجه به مصوبه بازنشستگی مجلس و تاکیدات موکد مجلس بر این موضوع، همچنان ژنرال‌های پیر اریکه‌داران دولت شما هستند و قسم خورده به میز و صندلی‌هایشان چسبیده‌اند و افسران جوان همچون بروجردی‌ها و همت‌ها و آری دهه شصتی‌ها همان‌ها که مقام معظم رهبری فرمودند جوانان امروز کمتر از جوانان زمان جنگ نیستند و آقای جهانگیری شاید تعدادشان زیاد باشد اما زیادی نبودند، وارثان انقلاب و پرچمداران دفاع هستند اما بحران‌های مدیریت شما و همه مسئولین که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم قصد ایجاد اشتغال برای آنها را داشتند و هر بار تعداد زیادشان را بهانه‌ای برای مدیریت ضعیف خود کرده‌اید همه جا قسم خورده انقلاب بوده‌اند.

وی با تشکر از جوانان کشور برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: دولت قرار بود ضابطه را جایگزین رابطه کند. ما باید از خود مجلس شروع کنیم تا مردم نیز قانون را دور نزنند و دور زدن قانون را زرنگی ندانند، اگر قرار است قانونی باشد باید برای همه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اما موضوع دو تابعیت‌ها چیست؟ چرا باید مسئولان و برخی مدیران ارشد و خانواده‌ها و فرزندانشان دوتابعیتی باشند؟ دوتابعیتی یعنی شما می‌توانید در شرایط خاص و هنگامی که مورد خطر قرار گرفته‌اید به کشور مورد نظر پناهنده شوید. در کنار دوتابعیت‌ها قراردادهای ننگینی امضا شده است، امیدوارم دولت به حل مشکلات مردم ورود پیدا کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *