رویکرد شورای شهر حمایت تاکسیرانان است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در نشست با تاکسیرانان با اشاره به اینکه رویکرد شورای شهر مشهد، رویکردی حمایتی نسبت به تاکسیرانان است، گفت: کمیته تطبیق با لایحه الزام تاکسی های اینترنتی با اخذ پروانه و مجوز مخالف کرده است.

مجتبی بهاروند به بیان سخنانی پرداخت و با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تا به امروز بیش از 10 جلسه با مدیران تاکسی های اینترنتی برگزار شده تا به بررسی مسائل این زمینه بپردازیم، اظهارکرد: در جلسات نخست همگی آنها بر این گفته پایبند بودند که تاکسی های اینترنتی دارای مجوز کشوری هستند و نیازی به اجازه شورای شهر ندارند.

وی افزود: با وجود تمامی این مسائل، شهرداری محترم لایحه‌ای در خصوص الزام شرکت های تاکسی اینترنتی به اخذ پروانه و مجوز لازم جهت فعالیت به صحن علنی ارائه نمود که اعضای شورا آن را تصویب کردند اما کمیته تطبیق با آن مخالفت نمود چرا که مجوز آنها کشوری است و در این زمینه باید اتاق اصناف نظر دهد، نه مدیریت شهری.

بهاروند با تاکید بر اینکه ما معتقدیم تاکسی های اینترنتی باید زیرنظر شهرداری فعالیت کرده و پروانه های لازم را اخذ نمایند، گفت: شورای شهر مشهد و به ویژه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با ایجاد انجمن تاکسیرانان موافق است؛ در این زمینه تاکسیرانان فعال در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد در بین خود انتخاباتی برگزار کردند و این انجمن را شکل دادند تا نماینده ایشان در جلسات تصمیم‌گیری حضور داشته باشند.

وی افزود: تاکسی های دیگر نیز می‌توانند همچون تاکسی های فرودگاه در جلسات نماینده داشته باشند؛ این نمایندگان نظرات شما را به ما منتقل می‌کنند تا در تصمیم گیری‌ها ترتیب اثر داده شوند.

افزایش و یا ایجاد تغییراتی در طرح زوج فرد از دیگر محورهایی بود که نمایندگان تاکسیرانان حاضر در این جلسه به آن اشاره داشند که رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این خصوص اظهارکرد: درخصوص جزئیات طرح زوج و فرد باید شورای همتا تصمیم گیری نماید؛ واحدهای تجاری و اصناف را نیز در تصمیمات خود باید مدنظر قرار دهیم چرا که تغییر در طرح زوج و فرد منجر به ایجاد مشکل برای ایشان نشود.

بهاروند در پایان گفت: در خصوص حمایت از تاکسیرانان عزیز و زحمتکش، هرآنچه که در توان مجموعه مدیریت شهری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بوده را انجام داده‌ایم و این رویکرد حمایتی همچنان پایدار خواهد بود.

 

حمایت تمام و کمال مدیریت شهری از تاکسیرانان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در نشست با تاکسیرانان شهری از حمایت تمام و کمال مدیریت شهری از تاکسیرانان خبر داد.

احسان اصولی در نشست ایشان را مردانی شریف و زحمتکش خواند و اظهارکرد: رویکرد شورای پنجم شهر مشهد، مبتنی بر برطرف نمودن مسائل و حل مشکلات با رویکرد اجتماعی و تعاملی تعریف شده است.

اصولی افزود: «گفتگو» معجزه‌ای است که بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند؛ بسیاری از مسائلی که امروز با آن مواجهیم نشات گرفته از این است که به یکدیگر فرصت صحبت کردن نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری خود را جدا از شما نمی‌داند، تصریح کرد: ما نمایندگان و خادمان شما هستیم، فاصله‌ای بین ما و شما عزیزان نیست؛ وظیفه ما پاسخگویی به شماست و شما نیز باید خواسته های خود را از نمایندگان خود مطالبه کنید.

اصولی با اشاره به گلایه‌مندی تاکسیرانان از کاهش درآمدها و شرایط نامناسب مالی، گفت: متاسفانه رکود اقتصادی در بخش زیادی از اصناف ما حاکم شده و خود شما نیز نسبت به این موضوع آگاهید؛ این مشکل به قشر خاصی برنمی‌گردد و جنبه عمومی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در ادامه صحبت های خود به فعالیت تاکسی های اینترنتی پرداخت و گفت: این فعالیت باید ضابطه‌مند و قانون‌مند باشد؛ امنیت شهروندان یکی از دغدغه های مشترک ما و شماست که آن را در مصوبات خود نیز لحاظ نموده‌ایم.

اصولی در ادامه با خطاب قرار دادن تاکسیرانان افزود: از طرفی این نگاه و بخشی‌نگری را باید تغییر دهیم و خود را در کنار تمامی جامعه ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز وقتی مسئولیتی را قبول می‌کنیم نمی‌توانیم نسبت به آینده و اتفاقات پیش رو بی‌توجه باشیم؛ در خصوص تاکسی های اینترنتی باید آینده‌پژوهی صورت می‌گرفت تا اکنون با این مسائل روبرو نباشیم.

اصولی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت از تاکسیرانان انجام خواهیم داد؛ بخش های زیادی باید به این موضوع بپردازند و خود رانندگان نیز باید یاری رسان ما باشند چرا که ایشان بهترین بازرسین هستند.

وی در پایان صحبت های خود گفت: کرامت و جایگاه تاکسیرانان بسیار والاست؛ هیچ پرسنل و بازرسی نباید کوچکترین برخورد نامناسبی با ایشان داشته باشد چرا که حفظ احترام آنها برهمگان واجب است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *