رونمایی از تندیس حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینا در گلبهار

از تندیس حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینا میدان ابن سینا شهر جدید گلبهار توسط شرکت عمران رونمایی شد.

باتوجه به نزدیک شدن سال جدید تندیس حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینا توسط شرکت عمران شهرجدید گلبهار در میدان ابن سینا این شهرساخته ونصب گردید.

مدیر عامل این شرکت در خصوص ایجاد المانها در گلبهار گفت: المانهای شهری عواملی جهت شناساندن بهتر فضاهای شهری هستند. این عناصر باعث ارتقاء سواد بصری شهروندان که همانا توانایی درک ، تفسیر ، تبادل نظر و انتقال مفاهیم است می گردند . تندیسهای شهری بعنوان یکی ازانواع المانهای شهری می توانند بیشتر از سایر المانها تاثیرگذاری داشته باشند . از مهمترین اثرات مجسمه ها در شهر می توان به ارتقاء کیفی فضاها ، خاطره انگیزی برای شهروندان و مسافران ، معرفی بهتر و سریعتر مکانها اشاره نمود .

مهندس گریوانی افزود: جانمایی تندیس شیخ الرئیس ابوعلی سینا در شهر جدید گلبهار از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است . از لحاظ شهرسازی؛ کاربری های مجاور که بهداشتی – درمانی بوده (با شخصیت ایشان نیز همخوانی دارد) و همچنین از لحاظ نام بلوار و میدان که همنام با ابن سینا می باشد .

گریوانی ادامه داد: از نظر هنری این اثر با شکل و فرمی که دارد به گونه ای طراحی و اجرا گردیده است که تداعی کننده ی نگارش کتابهای مشهور ابن سینا همچون کتاب شفا که دانشنامه ی علمی و فلسفی است و کتاب القانون فی الطب که یکی از معروفترین آثار تاریخ پزشکی جهان است می باشد.

 

 

منبع: شرکت عمران شهر جدید گلبهار

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *